Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-11-28, 11:26   #1
Markus
Senior Member
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Kristinehamn, , Sweden.
Inlägg: 220
Skicka ett meddelande via ICQ till Markus
Standard

Citat:
quoteu har rätt Rojje, det är typ som en solfilm. Men föraren kollar aldrig ut genom sidorutorna i vilket fall som helst. Reginans framruta är såpass stor så att den täcker ett stort "synområde". Och sen så är det ju så här att Reginor har inga backspeglar, dom har en kamera strax ovanför fönstret på höger/vänster sida. Detta betyder att fönstret bara kan öppnas en bit om förarn vill vädra hytten eller något.

/Mohammad, SVTTL
Nja, det går allt att öppna fönstren en bra bit... Vill du ha fönstret bara lite öppet får du sitta och hålla i det, annars kommer fjädrarna att tvinga det antingen ut eller in. Intressant är att ett fordon byggt på 2000-talet har begåvats med sidofönster som går utåt! Inte så smart, gissa vad som händer om man öppnar ett utåtgående fönster i 200 knutar? Efter att så skett har Reginan numera övervakning på fönstren, så om något hyttfönster öppnas får man indikering på förarpanelen och dessutom "Traktionsspärr", vilket förreglar allt pådrag på fordonet. Om jag inte minns fel...
Markus besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:22.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009