![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2003
|
![]()
Hej! Jag installerade msts i dag, jag omformaterade för ett tag sedan och då installerade jag bara trs2004. När jag var färdig med installationen så installerade jag msts-update och de två add-ons som finns på msts-hemsidan, BR class 50 och SD40-2.
Eftersom jag tyckte att class50 bromsade in så pass realistiskt så kopierade jag bromsvärdena på vagnsetet och loket och klistrade in de i rc6-lokets eng fil och dess vagnars wag-filer. När jag sedan kör med rc6 så får jag väldigt dålig ljudkvalitet, det "flappar" och hackar i ljudet och ljudet försvinner på vissa ställen när jag panorerar runt tåget. Broms-pyset hörs heller inte och när jag testade class 50 så var ljudet likadant. Vet någon vad felet är? Jag har ett Creative Sound Blaster Audigy 2 och Geforce 4 Ti 4600 samt DirectX 9 c installerat på datorn. Detta fel uppstod först efter att jag hade ändrat på rc-lokets eng-fil men jag ändrade aldrig på class 50-lokets eng-fil och jag är ganska så säker på att jag inte ändrade något med .sms-filerna eller något som hade med ljudet att göra. Jag har också högsta inställningarna på i både sound och displaydelen av options i msts. Jag har havt högsta inställningarna på förut och då var det inga problem förutom att loket började att "tjuta" och gnissla i stället för att brumma när jag drog i för mycket gas på en gång. Tacksam för svar! Mvh Dash 9 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Testa att uppdatera drivrutinerna för ljudkortet. Fungerar inte det får du ändra tebax RC6ans eng fil.
MVH, Mikael Webbmaster på Banbyggarna.com ![]() http://medlem.spray.se/micke_asson http://www.banbyggarna.com |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Har Jag för dålig dator eller är Trainz fel inst.? | LokKalle | 3D-design - Trainz | 8 | 2003-03-11 23:25 |
Bilder, Karlberg dålig kvalité. | Bengan | Off-topic | 10 | 2003-01-26 23:02 |
Dålig stämmning på forumet | Hawk | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 4 | 2002-07-05 17:34 |