![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Junior Member
|
![]()
När jag skulle starta upp mitt pågående ruttbygge dök en ruta upp som förklarade: "Failed to find SMS-file".
Vad är det som saknas då? Går att spara ned och alla objekt finns kvar. Men mycket irriterande då det uppkommer i samband med provkörning när man kör genom olika "tiles". Någon som vet hur man ska komma tillrätta med detta fel? Mvh/ Roger |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
SMS-filer är ljud-filer och dom hittar du i Sound-mappen i din rutts mapp.
Står det bara: Failed to find SMS-file? Vet du vad du la in precis innan problemet dök upp? ![]() http://web.telia.com/~u60000256/index.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Junior Member
|
![]()
Jo det stämmer, hade provat med att lägga ut lite ljud här och var. Men tog bort dem pga att programmet hängde sig i samband med nedsparning av rutten. Men de kanske ligger kvar i ngn fil i alla fall?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
DAT-filen: ssource är som en ref-fil för ljudet. Den hittar du i din rutts mapp (ska alltid öppnas med wordpad!).
Nu vet jag inte om du hämtat hem ljud-filer, som du lagt in i din rutt eller om du använt filer ifrån andra rutter?????? När du/nån har ett problem, så försök att skriva mer exakt vad ni gjort och vad det gäller. Som t.ex. nu vilka ljud-filer det gäller. Då blir det enklare att försöka hjälpa till! Något som jag hoppas att du och andra ruttbyggare har läst om och tagit till er, är att det är väldigt viktigt att göra backups ofta. Skulle det bli nått fel (som t.ex. nu), så är det bara att lägga in en backup och fortsätta bygga, istället för att lägga ner tid på felsökning (vilket ibland kan vara väldigt svårt!). Bra guider, för att komma igång att bygga rutter, finns här: http://www.banbyggarna.com/swe/GUIDER.htm ![]() http://web.telia.com/~u60000256/index.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Junior Member
|
![]()
Tack för ditt svar.
Jag har använt de ljud som låg i ruttens katalog. Det jag gjorde var att exprimentera med lite olika ljud, tex stadsljud och kyrkklockor. När jag satt dit några så sparade jag ned och det fungerade. Lade dit några till och då sa RE ifrån och hängde sig. Gick dock att rädda det mesta tack vare de backuper jag tagit. Men problmet med SMS-file failed kvarstod ändå. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Old file not found | rod | Trainz - Allmänt om Trainz | 1 | 2005-01-29 22:23 |
Msts-akuten presenterar - Shape File Manager guide | Olaf Lindström | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 1 | 2004-03-30 14:51 |
Problem med Shape File Manager | Joel | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 1 | 2004-03-01 23:50 |
Problem med "shape file manager"! =( | Olaf Lindström | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 6 | 2004-01-18 11:58 |
Problem med SFM [Shape file maneger] | prymikom | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 1 | 2003-01-05 15:34 |