![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]()
LokKalle: I performance inställningarna så kolla att du har polygon count för lok på max o se om det hjälper. Jag hade problem med att halva DM3 försvann vid möte med långa tåg men det försvann efter att man ökade den inställningen. Kanske det beror på om loket har LOD eller inte?
Nerladdning av stora filer tar ju lite cpu-cykler om det är snabb anslutning. Största problemet är nog att diskåtkomsten kan slöas ner om du kör spelet på samma disk och att en del program tar mycket minne, speciellt p2p osv. Men bäst är ju att slå av allt när man spelar i vilket fall ![]() Grafikkortet påverkas inte när man laddar ner eftersom även en bild ses som en datafil tils man öppnar den typ. Kvittar alltså vilken filtyp sålänge man inte kör/öppnar den. /MVH Patrik |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Frågor på min rutt jag bygger | Erik.H | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 12 | 2006-10-19 21:01 |
En lösning även för svenska ruttbyggen? | marcusjm | Trainz - Allmänt om Trainz | 10 | 2004-11-29 21:04 |
Om du bygger Malmbanan | Rojje | Allmänt om tågsimulatorer | 1 | 2003-08-18 20:29 |
Hur bygger man ... | ante | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 2 | 2002-12-06 22:42 |
Minitutorial - Vi bygger en växel | Fredrik | Landskapsdesign - Trainz | 0 | 2002-09-19 10:15 |