![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg
![]() |
Visningsalternativ
![]() |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Hejsan!
Det är så att vi i min klass kommer att ha en praovecka under april, så det börjar nu bli dags för mig att skaffa en praoplats. Den enda platsen som egentligen skulle kännas tänkbar för mig är att få praoa som lokförare och få följa med denne i ett persontåg, för det har jag velat göra så pass länge nu. Men så vitt jag har förstått så är detta inte möjligt, förrutom eventuellt hos vissa mindre tågbolag. Därför undrar jag om det finns någon här i forumet som jobbar hos SJ och kan förklara vad som gäller? (Jag vet att themepark redan skrivit om det här i denna tråd, men jag hoppas att ingen stör sig på att jag tar upp ämnet igen.) / Joel |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Junior Member
Reg.datum: Nov 2004
|
![]()
Ja jag skulle också vilja få plats där men Sj tar inte emot någon prao p.g.a "säkerheten". Jag ska försöka på Green Cargo istället där har de ju inga passagerare att ta hand om vid en eventuell olycka.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]()
Njäe... om du har en direkt kontakt inom SJ så går det nog bra. Annars så är det nog bara att glömma. Jag har en direkt kontakt inom SJ. Hade för övrigt min prao där förra veckan, väldigt intressant måste jag säga!
![]() /Mohammad, RTS Trafik ![]() Dagens lunch består utav inlagd bäverpung med råttmos... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Tack DJ Clinton, då vet jag!
![]() / Joel |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]() Citat:
![]() Praoa som lokf har man lyckats bra om man fixar.... Med vänliga hälsnignar DJTimboy ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Nu börjar det bli kris, min klass ska ju ut på prao nästa vecka och jag har fortfarande inte hittat någon bra plats. Min önskan vore att få praoa på en tåganknyten plats i närheten av Kalmar. Därför behöver jag nu all hjälp jag kan få ifrån er, bokstavligt bomba detta ämne med olika förslag som ni sitter inne med. Hoppas att någon vill vara vänlig och ställa upp, annars är det nog kört för min del...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
STW-member
|
![]()
Jag praoade runt på SJ under min prao i 9:an (vilket ju var ett tag sen men ändå) och åkte då bland annat hytt. Där skon klämde mest hos SJ för att låta mig åka med i hytt och så var ju försäkringsfrågan, men då jag har heltäckande livförsäkring så var det lugnt.
Och nu sitter jag i Hallsberg KY5... ![]() Du kan inte prao:a som tågmästare/biljettklippare? Borde ju va lite lättare iallafall, och du är ju fortfarande i närheten av tåg. Tror inte något bolag är så pigga på att ha med nån hyttåkande i 1-2veckor (eller hur lång prao du nu hade). /Tomas |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Som tågmästare går det bra och praoa. Men tågbefällhavare tror jag inte det går men som sagt försök, det skadar inte. Annars brukar alltid det gå bra och prao hos någon verkstad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Jag har nu kollat upp det här med prao lite närmare, och har kommit fram till att SJ över huvudtaget inte släpper praoelever på tågen. Har även kollat med tågtillverkaren Bombardier som finns ganska nära till hands, men dem tar inte emot några elever under den kommande veckan. Förmodligen har jag alltså ingen chans att få en bra praovecka, och jag känner mig minst sagt förtvivlad just nu.
![]() Senast redigerad av Joel den 2005-04-13 klockan 16:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]()
Det finns så mycket annat som är intressant i vårt samhälle..
![]() |
#11 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Senior Member
Reg.datum: Dec 2003
|
![]()
Lokaltrafikbolagen i närheten intresserar inte?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Medlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Senior Member
Reg.datum: Dec 2003
|
![]() Citat:
Jo men jag tänkte mera på busstrafiken, behövs ju alltid folk som hjälper till med reparationer av bussarna och hjälper till att städa, har du tur dessutom och visar framfötterna så kanske du kan få sommarjobb som busstädare eller dylikt, det behövs alltid folk till det. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem
|
![]()
Har du testat med Banverket? Om dom finns nära till hands alltså.
Varför ville inte SJ ha några praoelever då? ![]()