![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2002
|
![]()
Jag går i investeringstankar, jag tänkte införskaffa en digitalkamera. Desvärre är budgeten lite knapp, ca 2500kr.
Har någon tips på en prisvärd digitalkamera? Minimikraven är 3megapixel & 3x optisk zoom. Kameran är tänkt i första hand för vanliga vardagsbilder, men även lite tågfoto hade jag tänkt använda den till också! Jag vill varken kalla mig för duktig fotograf eller nybörjare, har fotat med en Canon EOS 300 tidigare, men det tar ju sådan tid innan filmerna är framkallade, och det är problem att få in dem i datorn utan scaner!
![]() |
#2 |
Guest
|
![]()
Vad vill du få ut av kameran? Canons modeller får genomgående bra kritik. Kolla in de nya PowerShot-modellerna för maximal bildkvalitet för pengarna.
|
![]() |
![]() |
#3 | |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]() Citat:
Canon har modeller som heter A510 och A520(www.cyberphoto.se / www.scandinavianphoto.se / www.hegethorns.se säljer dem exempelvis ![]() Jag har föregångaren till A520 och är nöjd med den, A520 har 4x zoom(min 3x) och 4Megapixlar... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Guest
|
![]()
Som vanligt får man betala dyrt för en extra megapixel. Skillnaden mellan 3 och 4 megapixlar är mindre än man tror... Kolla så att storleken är rätt och tänk på att räkna in extraminne och batterier samt eventuellt kameraväska etc. i priset.
Cyberphotos tester är bara skräp, kolla istället på www.dpreview.com , www.dcresource.com eller http://www.imaging-resource.com (som verkar ligga nere för tillfället) för bra och rättvisande tester. |
![]() |
![]() |
#5 | |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Titta även på http://www.fotosidan.se/. Där finnas recensioner skrivna av användare, de ger ofta bätte hjälp än vanliga tester.
|
![]() |
![]() |