![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Junior Member
Reg.datum: Jan 2005
|
![]()
Jag Har sedan en tid tillbaka gjort en smalspårig (3 svenska fot, 891mm) electrifierad loka järnväg. Den är menad att likna roslagsbanan i stockholm och menad att vara lite nedgången och gammal. det finns hitils 2 linjer som har samma dubbelspåriga sträcka fram till Roslags Näsby, där ena linjen, som är den kortare går till ensta. den andra linjen är ej färdig än
Roslagsnäsby är menat att linka Roslags Ösby på nuvarande roslagsbanan. Ni får gärna komentera, bilder är bifogade. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
|
![]()
Snyggt!!!
![]() ![]() ![]()
![]() |
#3 |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Hallå!
Det ser riktigt bra ut. Du verkar ha kommit långt med din bana. Vilka tåg är det som trafikerar banan? mvh .... Mats
![]() |
#4 |
STW-member
Reg.datum: Nov 2002
|
![]()
Ser trevligt ut Bamse.
Som sagt, vad har du tänkt att använda för fordon på banan? /Lars
![]() |
#5 |
Junior Member
|
![]()
jag använder för närvarande regina tågen, för att det är det närmaste jag kan komma i lokaltrafiksväg, förutom X10 som jag inte tycker passar på banan, dock skulle jag vara tacksam om någon skulle finna smalspårigt, electrifierat lok eller emu. skickar med några fler bilder =)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
STW-member
Reg.datum: Nov 2002
|
![]()
Hej.
Det finns lite saker på DS. Sök på "RhB" och "description". Det finns en kille som jobbar på ett lok också, blir snart klart, och hoppas att det blir freeware. Dessa fordon är 1000mm, inte 891, med det är kanske bättre än normalspår? /Lars
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2005
|
![]()
Inte alls så fyskamt
![]() Täby kommun och Österåkers kommun som du har fantiserat.
![]() |
#8 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Ett litet smalspårslok är på gång, av en av våra bekantingar här på forumet.
Har lovat honom, att åka förbi Mörbydepån och höra om jag får komma in och ta några bilder inne i hytten för en kommande Cab. Problemet är att jag blev plastmorfar för en och en halv månad sedan och lånade ut kameran, verkar som den har tappat bort addressen hem igen. Om någon annan sitter inne med bilder från hytten på en Z4p, så kanske dom kan påskynda hans lilla projekt åt oss och vem kan det vara som är våran bekanting tro? Bengan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
gissar på lokkalle? eller?
hyttbilder ska nog gå å ordna... kan ni vänta till nästa helg? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Hej
Hur går det med banan? Inga bilder eller svar --------------------- PS. (du kanske bara har skrivit fel men)det heter Roslags Näsby och Djursholms Ösby DS.
Arvid Nilsson Senast redigerad av Arre den 2005-07-04 klockan 21:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Hedersmedlem
|
![]()
En sak jag undrar över på bilderna ovan är var man får tag på "stenkanterna med gräs ovanpå", de har jag helt missat.
Ser väldigt fint ut!
![]() |
#12 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2004
|
![]()
eftersom det var ett bra tag sedan jag visade upp mina bilder här.. så har jag kommit en bra bit längre på banan... bilder kommer snart!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
|
![]()
Här är några bilder från de nya stationerna på banan, lr ja nya :P de är menade att se äldre ut...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
|
![]()
här kommer fler bilder..
|
![]() |