![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hur bör jag göra för att slippa knyckarna som blir när jag skapar en växel??
Andreas |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]()
Sätt ut två stycken punkter till på spåret, så du kan böja det i likhet med dubbelspåret.
![]() |
#3 |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Har du använt "Straighten Track" funktionen? Om inte, så använd det på spårbiten alldeles innan växeln.
Hoppas att det hjälper något. mvh .... Mats
![]() |
#4 | |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2003
|
![]()
Det spår du använder är gjort i 16m långa "bitar" välj spår som börjar me 2m lr 4m.
Hoppas det hjälper! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
|
![]()
Perfekt, när jag valde 2m spår så blev det som jag tänkt mig
![]() (Varför finns det olika längder på rälsen???) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]()
Testa själv med att sätta en raksträcka med 16 m respektive 2 m.
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2003
|
![]()
Vad mixerboy menar är att man kan använda 16m på raksträckor för att få bättre prestanda eftersom det inte behövs lika många "bitar", eller texturer?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]()
Som jag fattar det så är vinsten just färre polygoner.
Tänkt dig så här: - Varje delbit har tex 30 polygoner. Det är oavsett längd på biten så 2m har 30 och så har även 16m. - Lägger du då 100m så används 50 2 meters-bitar = 1500 polygoner. Tar du istället 16m så används ca 188 polys. Jag behöver ett program som byter ut allt spår på en karta och automatiskt väljer optimal spårlängd för varje sträcka... ![]()
![]() |
#10 |
STW-member
|
![]()
Helt rätt som Deskgrunt skriver, om jag kommer ihåg rätt är en sektion av mitt spår 34 polys, så sen är det bara räkna hur många polys/meter det går åt. Sen får man ju givetvis avpassa när man använder vilken längd.
/Tomas |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]()
En sak jag undrat över...
Hur lång är en sektion av de svenska spår som kommer med i TRS? Alltså de under Third party SWE? Tänkte eventuellt börja om med en ny rutt så småningom och då använda STWs nya spår. Vore bra att veta hur kort längd som behövs för att få skapliga kurvor så det kanske räcker att använda 2 olika, 16m för raksträckor och 4m för allt med kurvor kanske?
![]() |
#12 |
STW-member
|
![]()
alltså de som följer med TRS är 4m sektion endast, men mina nya spår i ST2005 har ju 2, 4 och 16m längder. 4m längden räcker ju för de flesta kurvor, skarpare växelkurvor kan det se bättre ut med 2m längden. Både spåren som följer med TRS och mina nya ligger under Third Party SWE.
/Tomas |
![]() |
![]() |