|   | 
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. | 
| 
 | |||||||
|  | 
|  | Ämnesverktyg | Visningsalternativ | 
|  2005-06-06, 14:12 | #16 | 
| Medlem Reg.datum: Mar 2002 Ort: jokkmokk,  ,  . 
					Inlägg: 1 066
				 |   
			
			Det där blev mycket snyggare! Gör snyggt som Hawk säger    | 
|   |   | 
|  2005-06-22, 17:37 | #17 | 
| Medlem Reg.datum: Feb 2003 Ort: Gävle, Sweden 
					Inlägg: 540
				 |   
			
			Ruskigt fint! Dock så är Hebys bangård oelektrifierad samt att perrongen saknar tak och att stationshuset ska ligga lite mer på mitten. Och perrongen är precis såpass lång så att en och en halv X12 får plats. Dvs tre vagnar.
		 
				__________________ //Mohammad   | 
|   |   | 
|  2005-06-22, 18:17 | #18 | |
| Medlem Reg.datum: Mar 2002 Ort: jokkmokk,  ,  . 
					Inlägg: 1 066
				 |   Citat: 
 Du kan ju inte välja om bangården ska ha tråd eller inte, utan man väljer hela rutten. Låt nu plattformen vara lite längre samt bangården ha tråd så man kan få ut lite mer tåg i aktiviteter osv.   | |
|   |   | 
|  2005-06-22, 23:27 | #19 | 
| Nybörjare Reg.datum: Mar 2005 
					Inlägg: 33
				 |   
			
			Tack för tipset   Då skrotar vi taket i Heby och kortar av perrongen samt flyttar stationshuset mera mot mitten..Alltid kul om man kan komma så nära verkligheten som det går  Har nu byggt fram till Broddbo före Avesta-Krylbo. Tips: När det gäller att hitta bra spårplaner så använder jag Microsoft Autoroute.tar fram aktuell karta och förstorar upp till max så syns spårläggningen på stationerna. Bifogar några bilder till.. Från Silvköparens camping bl.a. och Ånglokssällskapet på tur mot Sala Hälsn.X60 
				__________________ X60 | 
|   |   | 
|  2005-06-22, 23:30 | #20 | 
| Moderator Reg.datum: Dec 2002 Ort: Jönköping 
					Inlägg: 2 867
				 |   
			
			Finfint byggande och trevliga bilder som visar hur snabbt det trots allt verkar ha byggts!  Eller så har du bara hållt på ett bra tag innan du började visa bilder!   Är det verkligen hälsosamt att köra med "Cylinder cocks" öppet?(C knappen). Har för mig man ska stänga av detta men är inte alls kunnig på sånt... | 
|   |   | 
|  2005-06-22, 23:51 | #21 | 
| Nybörjare Reg.datum: Mar 2005 
					Inlägg: 33
				 |   
			
			Tack. Även om jag kommit en bra bit på väg så återstår mycket finjustering av landskap och detaljer här och där..När slutmålet är nått så blir det att backa tillbaka och fixa där det fattas detaljer..Jag kan tacka en bra dator med stort minne och snabbhet för att allt gått smärtfritt än så länge utan strul och hitills inte fått mer än ett ras på en så lång rutt som denna. Tack för tipset om Cylinder cocks hade ingen aning om detta..Jag är inte heller van att köra ångdrift..   
				__________________ X60 | 
|   |   | 
|  2005-06-23, 00:25 | #22 | 
| Medlem Reg.datum: Jul 2002 Ort: At the east side of nothing 
					Inlägg: 1 024
				 |   
			
			Cylinder Cocks (På svenska Pysventiler) är till för att vid start eller högt tryck i cylindrarna agera som manuell säkerhetsventil. Alltså släpper man ut övertrycket genom dessa.
		 | 
|   |   | 
|  2005-06-23, 10:35 | #23 | 
| Skånsk användare Reg.datum: Oct 2002 Ort: Hässleholm 
					Inlägg: 1 518
				 |   
			
			Hur långt från Borlänge ligger Avesta/Krylbo? Gärna antal stationer
		 
				__________________ /Erik Götborg | 
|   |   | 
|  2005-06-23, 11:52 | #24 | 
| Nybörjare Reg.datum: Mar 2005 
					Inlägg: 33
				 |   
			
			Hej.. Ska vara Snickarbo (mötesstation),Hedemora,Vikmanshyttan (Mötesstation),Kullsveden (nerlagd station) Säter, Gustavs(Mötesspår) Stora Tuna,vet ej om det är någon form av station eller hållplats. Tips: http://www.jarnvag.net/banguide/Uppsala-Borlange.asp Gå gärna in på denna länk så ser du mer beskrivning av Dalabanan Hälsn:X60 
				__________________ X60 | 
|   |   | 
|  2005-06-27, 21:14 | #25 | 
| Medlem Reg.datum: Feb 2003 
					Inlägg: 662
				 |   
			
			Sa du Borlänge? Blir Falun också aktuellt? Skulle vara helgrymt med Faluns fina stationshus, godsmagasin och dom gamla lokstallarna för mfGDJ.   /Jonatan 
				__________________  Choo choo fox | 
|   |   | 
|  2005-06-27, 23:11 | #26 | 
| Nybörjare Reg.datum: Mar 2005 
					Inlägg: 33
				 |   
			
			Borlänge var det tänkt till...spåret till Falun tillhör väl en annan bana?? Går inte det mellan Ludvika och Falun???    Hälsn:X60 
				__________________ X60 | 
|   |   | 
|  2005-06-28, 00:37 | #27 | 
| Nybörjare Reg.datum: Mar 2005 
					Inlägg: 33
				 |   
			
			Skickar en ny bild på Heby där perrongtaket är borta och perrongen kortats av till rätt längd..
		 
				__________________ X60 | 
|   |   | 
|  2005-06-28, 05:51 | #28 | 
| Medlem Reg.datum: Feb 2003 Ort: Gävle, Sweden 
					Inlägg: 540
				 |   
			
			Perfekt! Smalna av plattformen litegrann bara och ta bort urgropningen i mitten sa blir det    . P.S Ar i USA sa jag kan inte anvanda aao. D.S 
				__________________ //Mohammad   | 
|   |   | 
|  2005-07-05, 01:33 | #29 | 
| Medlem Reg.datum: Jun 2004 Ort: Stockholm 
					Inlägg: 797
				 |   
			
			Hej! Ser mycket bra ut!   
				__________________ /Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse | 
|   |   | 
|  2006-07-14, 17:59 | #30 | 
| Medlem Reg.datum: Dec 2005 Ort: Sweden 
					Inlägg: 58
				 |   
			
			Oh my god!! I've been waiting for something like this for a long time. How is the route coming along? Judging by the date of the post it's been awhile. Will you be continuing with it? It looks so damn good.   Please say you will be finishing it. I am so eager to run this route. If you can't maybe someone else can take over . HAWK maybe  This looks awesome.   | 
|   |   |