Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-07-15, 04:03   #1
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard Mina nya hemsidor

Jag kan visst inte bestämma mig!???? Jaja, nu har jag gjort om dom igen. Pirpens tågbilder kommer i fortsättningen bara ha bilder ifrån dom musei-föreningar/järnvägar jag besökt i Sverige. Varför kanske ni undrar?

Jo, jag har begränsat med utrymme, tycker det finns så många sidor med bilder på "vanliga" tåg redan och vill puscha för alla fina museijärnvägar det finns...

Min andra sida har bytt namn till Gott å Blandat och där finns flera olika sidor. En bantad sida om Virtuella Lidingöbanan, en DDR-sida och en sida om ångfartyget Primus finns där nu!

Hoppas ni gillar det ni hittar där...
Gammal 2005-07-15, 08:03   #2
leoj
Medlem

Reg.datum: Sep 2002
Standard

en synpukt: http://web.telia.com/~u60000255/primus/undersidor/fakta.htm <-- denna sida tycker jag att fonten är mindre på = mkt oläsbar (utan förstorningsglas :P)

men annars så var det en trevligt sammling biler

annars så kan man ladda upp sina bilder på bildhemsidor (som bara håller på med bilder) men dessa brukar oftast ha massor utav reklam runt sig

http://www.google.se/search?hl=sv&q=image+host&spell=1 (du hittar fler träffar med denna som är relevanta)
http://www.google.se/search?hl=sv&q=imagehost&spell=1

edit: kollade runt lite, denna verkar vara en av de bättre: http://www.imgreactor.com/

Senast redigerad av leoj den 2005-07-15 klockan 08:06.
leoj besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-07-15, 12:01   #3
Pierre
Hedersmedlem

Standard

Hej leoj!

Jag kan läsa den utan problem. Kan kanske bero på skärmstorlek vs upplösning!???? Jag har en 19 tummare, som jag kör i 1024x768...

DDR-sidan har blivit uppdaterad. Har hittat mer info på nätet och även lagt till undersidor om Pionier, Interflug och Stasi. Samt en sida med var jag fått tag i infon (källorna!).
Gammal 2005-07-15, 12:24   #4
leoj
Medlem

Reg.datum: Sep 2002
Standard

jaja, fungerar i IE nu iaf... (råkade kanske bara ändra teckenstorleken i FF (men inte på någon annan av sidorna :P))

Annars så var det mycket trevlig fakta
Gammal 2005-07-15, 23:23   #5
Pierre
Hedersmedlem

Standard

Kul att du gillar sidan/sidorna... Konstigt att du fick liten text, men bra att det funkar nu!

DDR-sidan är uppdaterad igen, det har kommit en Pionier-bild (teckning) och jag har fått tillstånd (av Spacefacts) att låna en bild på Sigmund Jähn i rymddräkt till min Kosmonat-sida...

Vidare har infon på Mur-sidan flyttat till första sidan och en teckning på gränsen/muren har tagit dess plats istället.

Jag saknar bild/teckning på Sandmann och jag skulle gärna vilja ha nått på Ostalgi- och Stasi-sidorna också. Nån som har nån idé?
Gammal 2005-07-16, 03:03   #6
Pierre
Hedersmedlem

Standard

Har en fråga, få se om nån kan svaret????

Vad är GDR? Det näms ibland på dom sidor jag besökt senast... Är det samma som DDR? Om det är, varför kallades öst-tyskland för två olika saker???? När/var användes GDR och när/var användes DDR?
Gammal 2005-07-16, 08:47   #7
Björne
Senior Member

Reg.datum: Dec 2003
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre
Har en fråga, få se om nån kan svaret????

Vad är GDR? Det näms ibland på dom sidor jag besökt senast... Är det samma som DDR? Om det är, varför kallades öst-tyskland för två olika saker???? När/var användes GDR och när/var användes DDR?
German democratic republic alltså exakt samma som DDR fast det Engelska namnet.
Gammal 2005-07-16, 19:21   #8
Pierre
Hedersmedlem

Standard

Ahhhh, det borde jag fattat!???? Tack för svaret!

Jag har varit på DDR-sidan igen. Har blivit några fler bilder, samt några har blivit animerade...
Gammal 2005-07-25, 23:55   #9
Pierre
Hedersmedlem

Standard

Har uppdaterat DDR-sidan igen. Historian har fått mer innehåll (fast jag skulle vilja ha ännu mer info där!) och en "Muren idag sida" har kommit till. Med bilder (från Knebert!) på mursektionen i Trelleborg... Tack än en gång för dom bilderna!

Är det nån som har en John Blund docka och kan knäppa ett kort på den? Jag behöver en bild till Sandmann-sidan...

Senast redigerad av Pierre den 2005-07-25 klockan 23:57.
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-08-07, 11:57   #10
Pierre
Hedersmedlem

Standard

Nu har man lekt lite till... Det har kommit till 3 nya sidor. Kim Bodnia, drinktips och historier. Besök gärna dom!

Adress: http://web.telia.com/~u60000255/index.htm
Gammal 2005-08-09, 01:26   #11
knebert
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Standard

Hej!

Ja det såg ju inte så tokigt ut...Gillade dina drinktips rätt bra, men det är nog inga jag skulle testa...
Sen historien "Debuten" tycker jag är bra! Man får en upplevelse att snart "kommer" det och sen kommer det slutet...Jag har visat den för kompisar och de tyckte ochså den var bra...Garvet kommer efteråt när de fattat vad det handlade om...

Riktigt trevliga sidor som du har fått ihop....

MVH Kenneth

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:16.