![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Arvid.
Om du har möjlighet att skicka över orginaltexturen. Så kan jag prova att göra på samma sätt som med T43:an. Min mail. bengtljunggren@telia.com Bengan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Ska göra det när jag har tillgång till "maildatorn"
Ska du släppa dem sen eller ska du skicka tillbaka den?
![]() |
#3 | |
|
![]() Citat:
Du behöver inte skicka den. Går att ladda ner från STW-sidan igen för mig. Har precis zippat upp den och gör ett försök nu med den. Bengan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Okej,va bra
![]() |
#5 |
|
![]()
Arvid.
Döp TGA-filen och textdokumentet med samma namn som den som är inringad. Sen måste du ta bort den inringade filen, annars så läser han dubbelt och det blir pannkaka. Vit smet på loket. Skriv dit ditt kuidnr. och stoppa in mappen i Custom/Trainz. Så ska det nog gå. Har inte själv provat hur det ser ut i Trainz, bara titta via ObjectExplorer hur resultatet blev med målningen. Bengan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Hej
Vitt i objekt explorer. Ska jag först kopiera filen och lägga den i mappen och sedan göra detta? Är lite osäker på ordning plus namn och lite sånt. Förresten,jag använder andra texturer än mallen
Arvid Nilsson Senast redigerad av Arre den 2005-08-16 klockan 17:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]()
Kopiera hela mappen som X?? ligger i.
Byt namn till vad du vill att den ska heta. Enklast att göra nu när du ska prova. Är att byta ut Fredriks kuidnr mot ditt eget. kuid 30387 10001 Bort med 30387 och in med dit eget där. Samma sak i configen. Lägg in TGA-filen i mappen Body + textdokumentet. Är tveksam på att det kan bli bra med egna texturer. Gmax-filen för X?? är ju mappad efter den mallen. Så då måste du klippa och klistra in nästan helt exakt som det är i mallen. Fronten på frontens plats i mallen och sidorna på samma sätt. Sen blir det himla svårt att få till hörnen om du har någon linje att följa på sidan som sedan ska passa in i fronten. Tror att det blir lättast att måla om för hand i det här fallet, men jag är ingen expert på detta. Kanske är lättare än vad jag tror. Bengan |
![]() |
![]() |