![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 535
|
![]()
Hej tufftuff!
Finns det någon facesräknare likt polygonmätaren i Gmax att ta fram? Med Edged Faces påslagen i perspektivfönstret så visar det sig nog att polygonen består av endast en faces. Det finns inga andra linjer som skär/delar ytan i flera delar. Med verktyget Bolean där emot så uppstår det så gott som alltid en massa extra polygoner eller faces. Inte ens med MeshSmooth kan man få ner antalet polygoner. Det var väll egentligen det som varit problemet tidigare för mig. Det beror på hur man sätter upp väggen för att minska på antal polyoner. Eller faces. Hoppas jag förstått dig rätt vad gäller faces annars så får du rätta mig. Kolla bilderna nedan. De två nedersta visar användande av boleanverktyget. Sedan vad som blev kvar efter MeshSmooth. Sju st. polygoner. Och det kan man ju räkna till.
__________________
KAH Senast redigerad av LokKalle den 2005-09-01 klockan 21:53. |
![]() |
![]() |