Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-09-01, 22:00   #4
Tomas
STW-member
 
Reg.datum: Oct 2001
Ort: Vännäs
Inlägg: 2 073
Skicka ett meddelande via MSN till Tomas
Standard

det där med 33 polygoner stämmer (den har räknat faces (som ju är trianglar) egentligen, inte polygoner på bilden i din första post.

Meshsmooth reducerar inte polygonantalet på något vis, det är ändå 33 faces fast du får polygonräknaren att räkna fel om den visar på 1 polygon istället.

strat (som byggde Big Boy loket som nu är med i TRS) har ju gjort ett script till 3ds/gmax som räknar antalet faces korrekt vilket inte den inbyggda polygonräknaren alltid gör. Bör finnas nån gammal tråd om detta nånstans, här eller på aurans forum.

/Tomas
__________________
Tomas besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:33.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009