|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2005-10-01, 15:34 | #1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
Con-filer
hej nu är jag här också och terrar. En del börjar väl känna ign mig (positivt förhoppningsvis). Nu har jag också laddat ner MSTS och har några frågor. Jag har kollat vi "sök" men inte fått fram det jag vill åt. Nu undrar jag hur man skapar con-filerna och även vad skillnaden är mellan mappen "trains" och "trainset"
|
|
2005-10-01, 16:02 | #2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
Mappen TRAINS innehåller endast undermapparna TRAINSET och CONSISTS.
Trainset-mappen innehåller då de faktiska fordonen och Consists-mappen innehåller tågsammansättningarna. Så, aktiviteter letar alltid efter ett consist för att ha nått o köra med. |
2005-10-01, 16:20 | #3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
För att skapa en con-fil (en tågsammansättning), kolla guiden: Skapa ett Consist. Den (och fler bra guider!) finns här: http://www.lindisdesign.com/mstsakuten/
Du kan även använda programmet Conbuilder, som är lite lättare!
2005-10-01, 20:24 | #4 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
Tack för förklaringarna. och tipset du gav Pierre var ungefär det jag var ute efter. Håller på med GN i trainz ännu men kommer med en ljusare bild vid tillfälleSaknar bara riktig info om vagnarna
|