![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
|
![]()
Håller på och trixa med LOD på mitt lagerhus och kom nu på att man måste lägga till :Cull till alla attachment-points för att dessa skall kunna styras med LOD...
Så nu är frågan: Hur gör man detta automatiskt för 250 points utan att behöva manuellt döpa om alla? ![]() Jag brukar använda array för att sätta ut dem men dessa är redan placerade rätt och antar att array ändå döper dem a.goods01:Cull, a.goods01:Cull02, osv? HILFE!
__________________
/MVH Patrik ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
STW-member
|
![]()
ehm, var har du fått detta ifrån att :Cull måste finnas på alla?
/Tomas |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
|
![]() Citat:
Jag har alltså 250 produkter som visas och vill med LOD ta bort dessa vid 30% eller liknande. Testade på några stycken och de som har :Cull i namnet tas bort men inte de övriga. EDIT: provade även att "fuska" med att helt enkelt ta bort alla pointers i _low im-filen men det gillar inte TRS tydligen. Det står ju faktiskt även i ert eget dokument här att man skall ha :Cull på alla som skall styras med LOD: http://217.197.57.186/stw/STW_Tutorial_LOD.html
__________________
/MVH Patrik ![]() Senast redigerad av Deskgrunt den 2005-10-11 klockan 20:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
STW-member
|
![]()
jaha då är jag med, har nog inte använt det där på mina modeller med LOD. Men det är väl bara för dig att lägga till :Cull på allt, har inget tips på om det går att automatisera.
/Tomas |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
STW-member
Reg.datum: Nov 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 1 131
|
![]()
Hej.
Fråga: Varför behöver du ta bort attachment points? De tar ju ingen tid att rita ut då de inte har någon texture. /Lars, nyss hemkommen från usa.
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
|
![]() Citat:
![]() Lars, tack för svaret och välkommen tillbaka! Hoppas du är utvilad för nya tag i TRS2006 och nya dumma frågor! ![]() Alltså, orsaken är inte att jag vill ta bort punkterna i sig utan produkterna som bifogas dessa. Använder alltså LOD dels för att minska polysarna på byggnaden och dels ta bort produkter och deras polys. Tycker det verkar som en bra ide. Kan nämna med att många produkter togs bort automatiskt vid ett visst avstånd i TRS2004 (som mindre pallar osv), detta görs dock inte TRS2006. Har i vilket fall fått detta att funka nu, fullversionen av lagerhuset är 358 polys, LOD2 är 146 och produkterna försvinner nånstans däremellan. Måste bara finjustera det hela. Ett problem är dock att just denna byggnad är väldigt långsmal så LOD kickar in olika beroende på vilken vinkel man tittar ifrån. Sen har jag även gjort min första nattbelysning av interiören som faktiskt blev skapligt bara man höjer planen i nattmodellen något så man inte får flicker. Något jag även skulle vilja göra är belysta "koner" ner mot lastkajen av lampor men ingen aning hur man gör det.
__________________
/MVH Patrik ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Vadstena, , Sweden.
Inlägg: 34
|
![]()
jag tror att du menar det här:
(se sida 14 CCG) mesh-table { default { mesh sign.im auto-create 1 effects { 0 { kind corona att a.1 attachmentpoint texture-kuid <KUID:-3:10112> färg object-size 0.05 storlek frequency 1 frekvens directional 0 Inte endast i -Z riktningen } } } } |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
|
![]() Citat:
![]() Tänkte mera den nightmesh som exempelvis vägbelysningar har med en lysande "kon". Har inte haft tid att kolla mer på det.
__________________
/MVH Patrik ![]() |
|
![]() |
![]() |