Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-10-17, 20:20   #1
Byggare Bob
Guest

Standard Får man bete sig såhär???

http://www.3dtrains.com/forums/index...ST&f=1&t=7854&

Isåfall anammar jag alla som har ScaleRail att bojkotta densamma och sluta använda det...

De borde skämmas, tycker jag.

Svara med citat
Gammal 2005-10-17, 20:31   #2
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Vänta nu... Hänger inte me riktigt... Hack uppmanar folk att bojkotta Facing Point Media, för anledning som inte framgår i uttalandet i tråden, mer än att en deadline har passerats i något som man förstår som någon slags affärsuppgörelse mellan dessa parter...

I bojkotts-uppmaningen, så framstår FPM som den dåliga parten och 3dtrains mer som en drabbad part...

I din uppmaning, Byggare Bob, som framstår Hack (3Dtrains) som den dåliga parten och ska helst bojkottas...

För att en sån uppmaning ska tas på allvar, kan det kanske vara passande med lite mer information (länkar? )om varför man ska bojkotta hit o dit... jag såg inte nånstans någon anledning att bojkotta Hack o 3Dtrains, om man inte tyckar att uppmana folk att bojkotta är fult och då bör bojkottas...

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se

Senast redigerad av Mazz den 2005-10-17 klockan 20:34.
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-10-17, 23:11   #3
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

????? Varför bojkotta ScaleRail?

Jag tycker också det verkar vara FPM, som verkar vara den som gjort nått fel (vad det nu är????)...
Gammal 2005-10-18, 00:40   #4
knebert
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre
????? Varför bojkotta ScaleRail?

Jag tycker också det verkar vara FPM, som verkar vara den som gjort nått fel (vad det nu är????)...
Ja varför bojkotta Scale Rail?

Jag undrar vad felet ligger? Skulle man bojkotta för att de inte har svarat på hans brev och att deadlinen gått ut?

När det gäller den här världen så är det ju ganska vanligt att företag ej svarar på email...Har en egen erfarenhet av det. Då skulle jag gå ut och bojkotta de som inte svarar, ex byta fackförbund bara för att de inte har svarat?

Nej, jag kan hålla med Mazz, man får ha lite mer kött på benen...

MVH Kenneth
Gammal 2005-10-18, 02:11   #5
Mazz
Hedersmedlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Byggare Bob
http://www.3dtrains.com/forums/index...ST&f=1&t=7854&

Isåfall anammar jag alla som har ScaleRail att bojkotta densamma och sluta använda det...

De borde skämmas, tycker jag.

Letat lite vidare... Här står det mera:

http://www.3dtrains.com/forums/index...ST&f=1&t=7703&

Trist att det uppstår konflikter och här har man ju ett påtagligt intryck att det är 3Dtrains som är DRABBAD, dvs det finns verkligen ingen anledning att bojkotta ScaleRail i så fall. I och för sig bara en part som uttalat sig, men i det material jag kan hitta finns inget som hävdas att 3Dtrains ska ha skäll. Samt, att det verkar vara svårt att få tag på FPM.

Här är ytterligare en tråd på us-forat, som förefaller beskriva ytterligare att det är FPM som är problemet, inte 3Dtrains...

http://forums.flightsim.com/ts/dcboa...ng_type=search

Därmed för all del inte sagt att 3DTrains har någon skuld även dom i den konflikt som tydligen är... Men, man kan inte med enkelhet hitta sådana fakta dock och mot den bakgrunden lite magstarkt kanske att uppmana att bojkotta ScaleRail.

För övrigt ligger den här tråden fel, bör ligga i "allmänt MSTS", eftersom det är signifikant MSTS, inget annat. Min synpunkt bara.

Senast redigerad av Mazz den 2005-10-18 klockan 02:18.
Gammal 2005-10-18, 08:47   #6
andelind
Medlem

Reg.datum: Feb 2005
Standard

Ursäkta ett inhopp, men jag vet inte om jag ser dåligt trots glasögon men så vitt jag kan se så ligger tråden under allm.om MSTS.
andelind besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-10-18, 09:48   #7
Byggare Bob
Guest

Standard

Jag vet att FPM och 3D-trains ligger i luven på varann, men det beror på ett felformulerat "licensavtal" från 3D-trains sida.
Istället för att hålla på med pajkastning av det här slaget och uppmana alla att bojkotta saker hit och dit, så anser jag att de borde göra upp i domstol. Det var det som var tanken bakom tråden, och en fingervisning på hur egoistiska en del människor har blivit på att skapa detaljer till MSTS.

Att sedan FPM har haft en väldig otur med bl a distribution och tryckning av CD-skivor, varvid ekonomiska bekymmer har inträffat, gör ju inte saken bättre av att Marc Nelson sitter och ylar i ena hörnet...
  Svara med citat
Gammal 2005-10-18, 10:39   #8
Mazz
Hedersmedlem

Standard

Kan hålla med om att uppmana folk att bojkotta saker o ting känns lite knepigt... Så, jag fortsätter att använda ScaleRail...

Vad gäller den konflikt som pågår mellan desssa parter, är det bara att beklaga. Jag varken tycker eller hoppas att det kommer upp i domstol, det är både dyrt, tidsödande och sannolikt tjänar ingen part på det. Enklast och smidigast för båda parter torde vara en förlikning av något slag. Vad som har hänt eller inte hänt, kan för mig vara desamma, sålänge inte konflikten i sig drabbar tågsim-rörelsen i stort. Möjligtvis kan konflikten stjäla både tid och inspiritation från ScaleRail-konstruktören och det är i sig illa, behövs verkligen en uppdatering så man slipper göra egna kompletteringsbitar...

Gammal 2005-10-19, 08:26   #9
Pierre
Hedersmedlem

Standard

Vet inte vem av dom som gjort nått fel, men vem det än är, så finns det ingen anledningen (tycker jag!) att bojkotta Scale Rail...så jag kommer fortsätta använda det!

Byggare Bob: Jag förstår fortfarande inte vad du menar???? Du verkar ha bestämt dig för att 3dtrains är den skyldige parten i detta!?

Och därför uppmanar följande: "Isåfall anammar jag alla som har ScaleRail att bojkotta densamma och sluta använda det...". Du skriver också bl.a.: "men det beror på ett felformulerat "licensavtal" från 3D-trains sida".

Hur vet du detta? Det stod ju inte speciellt mycket på länken du bifoga.
Gammal 2005-10-19, 08:37   #10
Pierre
Hedersmedlem

Standard

"gör ju inte saken bättre av att Marc Nelson sitter och ylar i ena hörnet..."

Om man gjort objekt, tåg och spår, som FPM använder i en payware rutt och dom inte betalar dig (och gör sig osynliga!). Vem skulle inte "yla"?
Gammal 2005-10-19, 09:36   #11
Byggare Bob
Guest

Standard

Ur min synvinkel så är det "total sandlådenivå" på de två inblandade (3dtrains och FPM=Facing Point Media) parterna.
FPM har tidigare i deras forum (som nu av någon konstig anledning inte är i bruk?) visat att licensavtalet för ScaleRail och vissa 3D-modeller är felformulerat och att FPM i sin tur utnyttjat denna svaghet.

Andrew Held (FPM) och Marc Nelson (3D-trains) har ägnat sig åt pajkastning, dels genom att utestänga varandra från respektive forum och dessutom smutskastat varandra i "sina" respektive forum. Och att sitta och uppmana folk att inte använda FPMs produkter är väl smutskastning om något. Har man gjort ett misstag med ett felformulerat licensavtal, så bör man stå för det också...
Och är man i det "söndra och härska"stadiet som 3d-trains försöker vara, så anser iallafall jag att man inte skall stötta 3D-trains på något sätt...
För i det här fallet är det faktiskt 3D-trains som har gjort ett fel, inte FPM, som har tolkat ett dåligt formulerat licensavtal till FPMs fördel...

Sedan att FPM har haft stora problem med kundrelationer, distribution av CD/DVD-skivor tar jag i beaktande, men 3D-trains behöver ju inte gjuta på vatten på kvarnen ytterligare...

Senast redigerad av Byggare Bob den 2005-10-19 klockan 09:50.
  Svara med citat
Gammal 2005-11-28, 04:23   #12
Rc1166
Niträknare & STW-member

Standard

Kanske lite sent med mera information om FPM.
The Better Business Bureau (Liknande vår reklamationsnämnd) ger FPM omdömet "F".
F We strongly question the company’s reliability for reasons such as that they have failed to respond to complaints, their advertising is grossly misleading, they are not in compliance with the law’s licensing or registration requirements, their complaints contain especially serious allegations, or the company’s industry is known for its fraudulent business practices.

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:54.