|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2005-10-20, 20:58 | #1 |
Medlem
|
Sänka pysljudet i hytten?
Hej alla! Ibland när man kör. så händer det ju att man måste bromsa lite. När man sedan lossar bromsarna så pyser det som om man vore själva tryckluftsledningen eller något. Det är alltså extremt irriterande...
Men jag har lite funderingar över hur jag ska kunna sänka det irriterande pyset till en mer aceptabel nivå? Skulle kunna anta att jag måste in i *.sms filerna och lirka, eller?
2005-10-20, 21:04 | #2 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2001
|
Det var länge sedan jag ändrade volymen själv men jag skulle gå direkt till .wav-filerna och ändra volymen på dom i ett ljudbehandlingsprogram.
Det går nog att ändra volym i .sms-filerna men jag föredrar att ändra i .wav-filerna, där ljudet ligger i. Jag har tittat runt lite och sett att en det är väldigt högt inspelade och tom har distortion i sig. Jag minns att det var någon .wav-fil i VHJ jag drog ner och "rensade" upp från dist.
2005-10-21, 17:28 | #3 |
Medlem
|
Välkommen till verkligheten, i alla fall i de äldre loken.
2005-10-21, 22:44 | #4 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2005
|
Pysljud
Håller med Pursche, helt och fullt, MSTS är en stilla västanfläkt om man jämför med en gammal Du eller Mg, där var det verkligen orkanvarning före HEL ventilernas tid...., men i och för sig, jag skulle nog också gå in i wav filerna och justera. Synd att det inte går i verkligheten...
Lasse J |