![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
|
![]()
Har hittat lite olika "phototexturer" på DLS men hur använder jag dom??
Texturerna är i formen .cdp vilket ju gör att de hamnar i TRS så fort man dubbelklickat på dom... och där gör dom ingen nytta (i nuvarande form) Senast redigerad av Andreas W den 2005-11-22 klockan 14:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]()
Dessa fototexturer du har tankat hem verkar vara till markbeläggning. Då finner du dem under "penseln"
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
|
![]()
Var lite otydlig, de texturer jag har laddat hem var vagnar såsom "Gblss-y Fototexture 1" plus andra som bara var texturer...
Andreas |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Andreas.
Det är dom här vagnarna, men du måste ha Paint Shed installerat.
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2005
|
![]()
Hur funkar det där med paintshed och var hittar man det? Är det något tilläggsprog till Trainz 2006?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]() Citat:
För TRS2004 finns den att ladda ner här: http://files.auran.com/TRS2004/downl...tShedSetup.zip Off-topic: Bengan bygger bangård ser jag ![]()
![]() |
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
|
![]()
Paint Shed har jag installerat men jag vet inte hur jag ska använda mig av texturerna där.
Finns det någon manual som förklarar hur man gör eller någon som kan tänkas förklara?? Andreas |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]()
Om du har tankat ner vagnarna från den sidan där dom kan finnas (vet ej var), så ska texturen komma automatiskt med vagnen in i spelet om du har installerat Paint Shed.
Paint Shed är f.ö ett program som gör så att du kan måla om lok och vagnar i Trainz.
![]() |
#9 |
Hedersmedlem
|
![]()
Ser att vagnarna dyker upp i Trainz, men när jag ska klicka på någon vagn så händer ingenting. Om jag därefter klickar på någon annan vagn så försvinner den första vagnen från listan. Detta sker med alla vagnar(texturer) jag har hämtat hem.
Andreas |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]()
Om jag minns rätt så för att "få igång" Paintshed så måste man starta det och skapa en vagn o spara. Då registreras paintshed så att TRS vet att det finns typ...
![]() |
#11 |
Hedersmedlem
|
![]()
Det var problemet...
Paintshed och TRS visste inte om varann. Nu är mina problem lösta ![]() Tackar Andreas |
![]() |
![]() |