![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Jag undrar om någon vet vart man går in och ändrar någonstans för att få starkare lyse från loken? Om man nu kan ändra detta efter att modellen är byggd.... MVH Kenneth
![]() |
#2 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Att det går att ändra är jag säker på. Lysen var en sak som "Chessie System" var en hejare på!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Jo jag har hittat det nu, men det är ju fullt med en massa konstig text och siffror där.... MVH Kenneth
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
På train-sim.com har förekommit några uppladdningar och postningar om att modifiera lok för att få kraftigare och distinktare ljus.
Det är lite mer avancerat än att bara ändra i eng-filen. Var en kanadensare som gjorde en hel del moderna passagerar dieslar som höll på med det där, kommer inte ihåg hans namn. Bright-lights eller något liknande var arbetsnamnet, han gjorde t.o.m. en särskild logga som folk skulle använda om de gjorde ljusen enligt hans modell eftersom man då behövde hans modifiering (var lite textur filer som behövde bytas ut i MSTS). Det som finns i eng-filen är en alpha-RGB kod för respektive ljus. Koden specificerar intensitet samt röd, grön och blå komponent i ljuset. Värdena för respektive är angivna i hexsiffror och går från '00' (släckt) till 'ff' (fullt). Ofta är dock dessa värden redan uppskruvade så långt det går (dvs 'ff'). Mvh Anders |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Hej igen...
KMW: Kanádemsaren kan det vara han som Olaf nämner ovan? I så fall så stämmer det...Jag kommer ihåg detta nu..Man behöver en annan texturfil för att det skall fungera...Jag har för mej att jag har läst det någonstans i tidernas begynelse... MVH Kenneth
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Nej det är inte "Chessie System" jag syftar på.
Sökte rätt på det; LightFX heter nedladdning och är gjord av Robert Fontaine, "Quebec Rail" i forumet. /Anders |
![]() |
![]() |