![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#61 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2005
|
![]()
Jätte fint, själv så tycker jag att de ser ut som en industristad i ditt bygge.
![]() |
#62 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]() Citat:
Om du har en lång flakvagn och klickar med frågetecknet på den i Surveyor så får du upp rutan med vilka laster som tillåts. Där kan du klicka plustecknet på en last så kommer det upp en lista med alla laster man kan lägga till. Troligen får du välja ett "fack" som endast tillåter 1st av produkten. Sen beror det även på hur trailerprodukten är gjord och var dess "mittpunkt" finns. Om jag kommer ihåg rätt så var den förskjuten så om man använde en av de främmre eller bakre facken på STWs Rps-vagn så hamnade trailern på mitten. Man får helt enkelt testa sig fram till vilken vagn som passar. Observera: - Om det inte visas några produkter alls när man klickar frågetecknet på vagnen så är den inte konfigurerad för last. - Klicka även med frågetecken på industrin i surveyor och se så att den är inställd att producera osv. - Alla inställningar för industri och produkter sparas i sessionen så kartan måste öppnas med den. - Tyvärr finns det fortfarande i TRS2006 en bugg som gör att de vanliga Portalerna inte kommer ihåg laster man själv lagt in, endast de som vagnen har som standard. Så efter en portalvisit funkar inte custom lasten längre! För att gå runt det så måste man editera vagnens config och lägga in lasten som standard.
![]() |
![]() |
#63 |
Medlem
|
![]()
Tack för ditt utförliga svar, Patrik!
Lösningen hade jag nog aldrig kunnat lura ut själv. Håkan |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Medlem
|
![]()
Har nu återvänt till djuphamnen, för att därifrån bygga vidare med en ny liten kustbanelinje norrut.
Ganska svårt att få till en snygg strandlinje, men när man väl fyllt på vattnet,så behöver man ju i alla fall inte återvända senare för att plantera en massa skog. Nästan 100 baseboards väntar nu på det... |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
|
![]()
Förstår inte vad du menar att du har svårt att få till en snygg strandlinje? Det jag ser på bilderna är ju JÄTTEsnygga strandlinjer.
![]() ![]()
![]() |
#66 |
Medlem
|
![]()
Kul att höra Roger!
Jo, när jag nu fått dem färdiga så är de väl kanske inte alldeles helfel. Jag menade mest att de tog väldigt mycket mer tid än jag först trodde, många ve och f-rb-nn-ls-r innan jag kunde komma vidare... Nu är jag i alla fall färdig med ännu en bro och sedan vidare in i en lång tunnel för att komma tillbaka till fastlandet igen. Just nu har jag fått lite flyt igen... Håkan |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Medlem
|
![]()
Jobbar med sista (?) sträckan tills solen går ner...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Medlem
Reg.datum: May 2003
|
![]()
Hej.
supersnyggt Håmacon ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Medlem
|
![]()
Utopiabanan växer så det knakar. Som synes är miljön ännu ganska naken och ofärdig, men så fort det börjar bli dags för själva finliret så poppar det upp en ny idé och då blir det genast en massa nya baseboards som skall påbörjas, så finputsningen får väl vänta lite till.
Jag tänkte ju stannat vid 100 baseboards, men det har passerats för länge sen. Det som från början var tänkt att bara bli ett par stickspår till BHJ, har nu vuxit så att det är BHJ som blivit bibanan. Hoppas kunna stanna vid 150 bb., men banan verkar leva sitt eget liv. Senast redigerad av Håmacon den 2005-12-18 klockan 11:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
|
![]()
Starkt jobbat Håmacon! Fortfarande lika hög klass på alla skärmdumpar.
![]() ![]()
![]() |
#71 |
Medlem
|
![]()
Tack skall du ha Rojje!
Det är fortfarande lika kul att först skapa, sedan provköra och ljustera och sedan kanske släppa någon skärmdump för att få lite synpunkter. Det är lätt att bli hemmablind på egen bana... Senaste idén handlar om Säröbanan. Där är jag uppväxt, har åkt med rälsbussarna till skolan och när jag blev lite äldre, sommarjobbat som konduktör. Jag har mycket foton och minnen därifrån och är ganska sugen, att som ett lite mer seriöst projekt, göra en kartbaserad Säröbana och kunna integrera den med Utopiabanan. Vad som gör det så lockande är ju bland annat de fantastiska rälsbussar som finns att tillgå. Allra häftigast hade ju varit om man kunde hitta några fina "veteranspårvagnar" som precis som i verkligheten hade anslutit vid Linnéplatsen i Göteborg, men några sådana har jag inte hittat. Håkan Senast redigerad av Håmacon den 2005-12-18 klockan 12:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Medlem
Reg.datum: May 2005
|
![]()
Ett ord: Vackert!
![]()
![]() |
#73 |
Medlem
|
![]()
Har precis fått en tysk spårvagn som jag tycker är väldigt läcker. Har bara hunnit provat lite på de vanliga spåren än, men den verkar mycket lovande.
Mycket fint ljud, snygga detaljer med bland annat tonad framruta och som jag tror, fungerande vindrutetorkare och andra trevligheter. Den skulle bara sett lite mer svensk ut... Nu får det nog bli lite spårvagnsnät också. Det skall tydligen finnas "körbara" fartyg också. Alltid kul med lite nya grejer... Håkan |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Snyggt med mycket vatten och båtar, och ett snyggt gjort landskap
![]() Den där tyska vagnen, var hitta du den, den var ju läcker !!
![]() |
#75 |
Medlem
|
![]()
Den tyska spårvagnen finns på www.v6e.de med lite olika reklamskyltar i paketet.
Där fanns också, som jag tycker, en vagn som hade passat lite bättre på en svensk bana, men den var inte till Trainz... Håkan |
![]() |
![]() |