![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Kör med x-tracks på rutten, senaste version. Nu har jag en fråga ang detta: Vilken beteckning har smalspår? Hur får man tag i diverse concrete.ace filer? Har kollat överallt men ej hittat detta... MVH Kenneth
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Det är ett litet n framför smalspårsdelarna (istället för a).
"Hur får man tag i diverse concrete.ace filer?" Vad menar du? Är det nått som saknas eller?
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Hej!
När jag klickar på en spårdel som det står "concrete" efter så kommer det upp ett felmeddelande. Där står tex att ---------2.ace saknas... Något om detta? Är ganska irriterande.... MVH Kenneth
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Jag hittade det som var felet och det är åtgärdat nu, det var några ace-filer som fattades i texturmappen. Tack för hjälpen, nu hittar jag även smalspårsbitarna så nu kanske det blir ett smalspår ochså ![]() MVH Kenneth
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
När man lagt in xtracks, så kan man inte välja alla spårdelar i listan i RE. Detta för att fler spårpaket är listade i tsection-filen!
Om du vill kunna välja allt, måste du lägga in alla också, t.ex. Scale Rail, UKFinescale m.fl.
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Finns även smalare smalspår i XTracks som börjar med ukn*.
n* spåren är ca tre fot medan ukn* är ca 2,5 fot (lite för brett för 600mm men funkar). Mvh Anders |
![]() |
![]() |