![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Tack för denna enkla men väl fungerande guide!
![]() Som Håkan säger så bör man inte använda detta på en hel rutt. Ytor som inte syns från tåget kan man ändra till siffran 2 på istället, tänker på ytor som ligger långt bort från järnvägen då. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
![]() Ja tror inte man skall ändra till 2.0 någonstans, tror inte man vinner nått på de, bara en massa extra jobb. Risken är ju att berg på lite avstånd, börjar hoppa för mycke ![]()
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Tack Håkan för denna "heads-up", håller med dig helt.
1,0 är helt tillfyllest på håll, men där du rör dig och nära, så är det 0,0 som gäller. Att öka ovanför 1.0 ger absolut ingenting, skulle jag våga påstå. Har iof inte testat, men skulle inte vilja riskera berg som jazzar omkring... ![]() Testade även hur det skulle slå om man gick upp på 1024 marktexturer och det var ok om man utnyttjade det sparsamt, men fick väl märkbara fps-hits om man använde det mycket. Ursäkta att det blev lite OT där... ![]() GDSJ är bygg på detta sättet, om jag inte missat någonstans. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Bra guide Hawk!
Nått för MSTS-akuten...
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Det funkar skitbra.... ![]() Jag hade även lite problem med vattendrag, men när man ändrade till 0.00000 så blev det på sin plats, annars så flöt det ihop med marken...Men nu funkar det ochså... Jag håller även med Pierre, det bör finnas som en guide på någon sida... MVH Kenneth
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Tack Hawk för du visade hur man gör! Toppen bra! Vilken skillnad det blev när jag håller på med rutten.
|
![]() |
![]() |