![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Content Manager Plus vill inte starta.
När jag försöker starta den kommer ett med. som säger: Content Manager Plus har stött på ett problem. Programet Avslutas
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Kan inte någon godhjärtad svara?
Jag vill veta!
![]() |
#3 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Om du konstat för detta fel (och fått det sedan första gången) så låter det nästan som om din installation av TRS2006 inte blivit komplett.
I så fall bör du först och främst testa och installera om TRS2006. Du kan också fundera på om du nyligen installerat något program som kan störa TRS2006 Några andra direkt råd har jag inte just nu. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Men....
Jag har byggt på Nynäsbanan på spelet när jag har installerat det! Det försvinner ju om jag avinstallerar! Kan man göra en Backup?
![]() |
#5 |
Admin & STW-member
|
![]()
Problemet är att man behöver CMP för att göra en backup av sin rutt...
Hmm... det man kan göra är att göra ett försök att packa rutten, med andra ord skapa en cdp och på det viset spara undan rutten. I annat fall har jag inga andra alternativ. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Hur f*n ska jag göra en CDP om jag inte kommer åt programmet
![]() |
#7 |
Admin & STW-member
|
![]()
Genom att starta Content Dispatcher (alltså inte CMP).
Hos mig (kör TRS2004) finns den under C:\Program\Auran\ContentDispatcher.exe |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Det finns ju inte äns en Auran mapp
!
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Jag hittar bara´Contentmanager.exe
![]() |
#10 |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]()
Själv får jag upp den genom att klicka på ett objekt som jag har laddat ner innan.
![]() |
#11 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]()
Om jag förstår tråden rätt så har CMP fungerat tidigare men nu får du fel vid start?
En sak du kan prova är att låta dess databas "byggas om". I dess installationsmapp finns det en fil kallad assets.tdx, har för mig att det är denna... Prova att flytta filen till någon annan mapp. Starta sedan ENDAST själva startuppbilden med knappar för CMP, Start osv... Om du tagit bort rätt fil så kommer nu databasen att byggas upp och du låter startbilden vara kvar till hårddisken slutat jobba, kan ta uppemot 10 minuter. Prova sen om CMP startar. Skulle det inte funka så kan du kopiera tillbaka filen du flyttade. Detta har hjälpt mig ett par gånger när CMP lagt av helt, är bara inte säker på om det var den filen nu. Det finns även en fil under Cache mappen i installationen kallad assets.bku men jag tror det är assets.tdx. ContentDispatcher.exe finns inte i TRS2006 utan då måste man även ha TRS2004 installerat. Den kan heller inte packa något som bara finns i TRS2006. EDIT: Kan då även vara bra att ta bort mappen cache\internet för att få CMP att "komma i synk" och ladda om allt. - Ett annat problem är att CMP KRÄVER att ditt grafikkort klarar OpenGL! Så man kan få fenomenet att TRS2006 funkar att spela i DirectX läge men CMP går inte att starta alls... Prova att kör TrainzDiag.exe som finns i bin mappen i installationen och se om OpenGL är ok. Finns ingen fix för detta i sikte utom att skaffa nytt grafikkort då... Den som skrivit koden till CMP har deffinitivt inte alla rätt ![]()
/MVH Patrik ![]() Senast redigerad av Deskgrunt den 2006-01-03 klockan 10:03. |
![]() |
![]() |