![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#14 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
|
![]()
Gemensamt för allt du laddar hem, läs readme noggrannt, då det kan finnas lite olika dialekter på installation.
Laddar du hem tåg, så ska själva tågen hamna i TRAINS/TRAINSET -foldern. Sammansättningarna av dessa ligger i TRAINS/CONSISTS. Ibland kan det följa med färdiga consists, annars får du skapa dem i Activity Editor. Laddar du hem objekt, för att installera i rutt så är det på följande sätt: Objektens shapes ska ligga i DINRUTT/SHAPES och dess texturer ska ligga i DINRUTT/TEXTURES. Utöver det, måste du editera in objektets sök och shapenamn i ruttens referensfil, som ligger i ruttmappen och heter DINRUTT.REF. Följer alltid med en separat fil "ADD_ME_TO.REF" eller liknande, eller så står det i RAEDME för objektet. Lite olika här oxå, en del gör snyggt o prydligt egna mappar för shapar och texturer, då är det lätt att bara droppa in dom i rutten enligt ovan, andra har filerna på ett och samma ställe. huvudsaken man lär sig vart filerna ska, så är man trygg, filstrukturen i MSTS är väldigt enkel. Hoppas det va hyggligt svar på din fråga dd, posta gärna i annan tråd annars om det inte vill sig! Lycka till! |
![]() |
![]() |