![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Jag håller på att rensa upp bland gamla Trainz-projekt som aldrig blev någonting av och hittade på den här banan som jag kallade för "Ett mellansvenskt landskap". För mig var det mest ett test för att prova en byggteknik som inte slog så väl ut i mitt eget tycke, men eftersom jag fått några mail i ämnet samt kommentarer här på forumet så tänkte jag lägga upp den för nedladdning så att den som vill kan forsätta på, alternativt förkasta idén. Banan är ett par mil av elektrifierat dubbelspår om jag inte missminner mig, helt utan stationer, byggnader mm. Observera att landskapet endast består av tre baseboards som är klonade för att uppnå banans längd. Banan bör fungera både i TRS2004 och TRS2006. Det enda som måste vara installerat år Puntanens träd
Som sagt, bygg om, bygg till, gör hur ni vill med banan. Posta gärna bilder på era projekt i landskapsforum samt lägg upp eventuellt lyckade projekt för nedladdning. mvh .... Mats Nedladdningslänken hittas längst ner i denna post (under bilderna). Stort tack till Fredrik för hjälpen. ![]() ![]() ![]() ![]() Länken - http://www.stw.se/files/stambana.cdp
![]() Senast redigerad av MatsH den 2006-01-03 klockan 01:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2005
|
![]()
Tja, jag tyckte det såg "trevligt svenskt" ut, hehe. Skall nog ta och ladda ner för inspiration och idér.
![]()
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: May 2003
|
![]()
Verkligen en fina bana
![]() Med lite hus,bondgårdar,stationer och vägar så blir rutten väldigt svensk och fin ![]() Senast redigerad av alex den 2006-01-02 klockan 21:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2005
|
![]()
Tack för rutten!
![]()
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Piip snygg rutt!
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Hej, har "tagit hem" rutten och provkört den, den ser intressant ut och kan bli intressant att "fylla" på med lite godis.
Trevlig trettondagshelg till alla på forumet |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]()
Ser som vanligt trevligt ut men trevligast är att se Mats dyka upp ur gömmorna
![]()
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Tjenare, har oxå laddat hem rutten, håller på att bygga lite....
Mycket kvar att göra...Tack för rutten |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]()
Puntanens träden...?
Mycket snygg rutt.. Kommer fixa en hel del på den.. =) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Tack Mats,
en portal i vardera änden vore inte fel. Då kan man skicka ut tåg på linjen och bara njuta. Någon tunnel vore inte fel heller. Jag tänker på Miltons anläggning på tekniska museet i Stockholm, "Småland i miniatyr". Jag har kört med lite svenskt materiel från STW, med "track view camera" och fått en rejäl "50-tals deja-vu-orgasm". Begsskärningarna borde göras brantare och med bättre textur. Jo, jo, det finns att göra? Tack
![]() |
#11 | |
Medlem
Reg.datum: Nov 2010
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Hej och god fortsättning
![]() Du kan hämta hem STWs Luftledningspaket och läsa instruktioner här. http://www.nikson.se/stw/luftledningspaket.shtml Hälsningar
![]() |
#13 | |
Medlem
Reg.datum: Nov 2010
|
![]() Citat:
![]()
![]() |