Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > Landskapsdesign - MSTS / Open Rails

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-01-05, 18:07   #1
marcus_spelman
Nybörjare
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 73
Standard

När tror du rutten blir klar helt.
Dessutom skulle jag gärna vilja se bilder från Innarvet, har inte sett bilder från innarvet förut.

Senast redigerad av marcus_spelman den 2006-01-05 klockan 18:33.
marcus_spelman besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2006-01-06, 04:12   #2
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av marcus_spelman
När tror du rutten blir klar helt.
Dessutom skulle jag gärna vilja se bilder från Innarvet, har inte sett bilder från innarvet förut.
Hu, när är ruttten klar ja... Vet inte, jag har för många gånger gett uppskattningar, som inte har hållt, så jag hoppar över det just nu... Ska försöka anamma "Totte-metoden" och bygga klart ett vettig ettappmål, så det kommer ut nån rutt nångång, även om inte hela kommer på en gång.

Ha, förresten, jag kan ju svara på första frågan, när ruten blir helt klar... Aldrig är det lätta svaret då... Det kommer alltid att finnas nya tag att ta på rutten även efter olika släpp, sen kommer det ju så småningom vara TMTS rutten finns i... TMTS räknar jag med kommer ha väsentligt intressantare möjligheter vad gäller aktiviteter än vad msts har och det är ju högintressant för LLJ...


Innarvet ja, har tyvärr inte några bra bilder därifrån just nu, då det är ett område som fortfarande inte är reparerat efter borttagning av alla dynamiska spår och dessutom byggdes det här området ganska tidigt i LLJ:s historia, så det va ganska mycke dyn-track där. Tänkte ta tillfället i akt att justera spårplanen vid Innarvet C lite granna, då jag tycker att perrongerna är för korta för att vara riktigt bra.

Passar på och lägger upp en spårplan på Innarvet dock.

Så här är de olika trafikflödena tänkta att gå:

Pendeltågen

Pendeltågsstallarna på LLJ finns vid Innarvet Norra, där dom spårmässigt ansluter till de perronger som har pendeltågstrafik. Innarvet södra har en enkel pendeltågsstation på sin norra sida och har den västraste perrongen vid Innarvet C. Pendeltågen på SJ-linjen har 3:e perrong från väster.

Heltågen på LLJ

De malmtåg, cemettåg och oljetågen från LLJ:s trafikområden har ju sin uthamn i Leleå. Tågen plockas ner till godsbangården vid Innarvet S, för att skickas vidare mot Leleå. Leleå har begränsad bangård i förhållande till trafik och Innarvet S tjänar som en slags buffert för den trafiken.

Godstrafiken

Naturligtvis även den via godsbangården Innarvet S och om godstågen ska vidare mot SJ-linjen tas dom upp till Innarvet C, där loket gör rundgång för vidare färd på SJ-linjen söderut. Godstrafiken håller till på östra sidan av Innarvet C.

Lokstationer, uppställning etc

Ett stort verkstads och uppställningsområde finns vid Innarvet N, där persontåg har sin uppställningsplats, samt lokstation och vagnverkstad. Vid Innarvet S finns även en lokverkstad, men här är det lite tyngre reparationer, samt malmtågslokens underhåll.


För att klara trafikintensiteten så är mycket av korsningar planskilda. Mellan Innarvet C och N är det bangårdsområde med låg sth dock.


Hela området är ganska packat med spår så jag kommer att bygga en hel del samlingsobjekt för det här området för att hålla totala antalet objekt inom gränserna.
Bifogade bilder
 
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-01-06, 11:12   #3
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 919
Standard

Du gör ett otroligt jobb Mazz! Det är nog inte många som förstår hur mycket jobb detta är...kanske inte ens jag????

Och ja, "Totte-metoden" är nog det bästa sättet att bygga stora rutter på. Bygga klart en del och släpp 1, nästa del och nästa o.s.v. Då ser man målet (delmålen) också och det är lättare att orka bygga...

Lycka till med forsättningen!
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-01-06, 13:20   #4
knebert
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Nol
Inlägg: 1 151
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Post

Hej!

Ja jag håller med dej Pierre...Det är ett otroligt jobb han gör den gode Mazz..

Jag tycker att detta är ett av de vassaste byggena i MSTS. här finns ju allt som har med det svenska järnvägen att göra.

Jag kan hålla med Mazz, det är inte lätt att säga när en rutt blr färdig. Det kommer ju nya grejor efterhand och då vill man utnyttja detta och detta gör ju att man inte vet när det kommer ett släpp.
Det har ju inte varit små ombyggnader han gjort heller. En annan kanske bytar ut lite hus om det kommer några nya, men Mazz byter ju ut hela spår...
Bara en sådan sak är ju ett jättejobb...

Lycka till i fortsättningen...

MVH Kenneth
__________________
MFF SM-Guld 2010?? Javisst blev det så!
knebert besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:50.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009