Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > Landskapsdesign - MSTS / Open Rails

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-01-06, 00:41   #1
knebert
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Hej!

Ja det var ju trevligt att se att det finns andra som gillar att bygga en rutt från denna landsände...Jag bygger själv på en rutt och den sträcker sej en bra bit, men jag kommer inte att använda el (vad jag vet nu)...

Mitt mål med rutten är att spegla landskapet och dess miljöer som vi har här nere..

Så det blir en del att bygga till och en del att plocka bort....

Lycka till med ditt bygge, jag tycker det ser bra ut på bilderna och som jag skrev innan så har jag varit och tafsat på denna rutten tidigare, men jag tröttnade på grund av alla tokigheter som finns i denna rutt...

MVH Kenneth
Gammal 2006-01-06, 18:03   #2
magnus_y1
Medlem

Reg.datum: Nov 2004
Skicka ett meddelande via MSN till magnus_y1
Standard

Hej!

Mazz

Det låter som en bra lösning. Fast jag får vänta tills jag kommer hem för jag har inte X-tracks på denna burk. Gäller bara att komma fram till vilka bitar som passar, har alldrig jobbat med X-tracks just av den anledningen att jag ionte fann spårdelarna logiskt namngivna. Men det är bara att testa sig fram. Men det finns ju massor av annat att göra under tiden.

Jo jag kunde inte hålla mig i tre år utan ville börja bygga direkt då är datorn bra. (och mycket enklare).

Knebert

Jo bor man i Skåne större delen av året är det ju enkelt att springa ut och kolla hur det bör se ut. Dessutom kan man använda en hel del danska byggnader eftersom de ofta är rätt lika de skånska.
Ja du skrev det men lade du då om spåret ekller körde du på orginalspåret? Jag kommer inte ha en enda spårdel kvar i orginal när jag är färdig.

mvh Magnus
magnus_y1 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-01-06, 18:45   #3
knebert
Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av magnus_y1
Hej!

Ja du skrev det men lade du då om spåret ekller körde du på orginalspåret? Jag kommer inte ha en enda spårdel kvar i orginal när jag är färdig.

mvh Magnus
Hej!

Ja jag hade originalspåret kvar, men hade jag skulla byggt om den idag så hade jag bytt ut spåren eftersom det har kommit en del andra grejor.

Byggnader finns det en hel del man kan använda. Jag använder en del av de danska men mest så använder jag de svenska som finns. Det finns ju en del annat ochså som man kan använda men då får man ta till penseln som jag gjort/kommer att göra.

MVH Kenneth
Gammal 2006-01-21, 00:30   #4
magnus_y1
Medlem

Standard

Lite nya bilder på bygget. Har nu hunnit lägga om spåret på c.a 75% av rutten. Kommer nu att äng tiden åt att bygga landskapet kring dessa 75% då de som återstår att bygga inte riktigt fungerar med nuvarande Scale Rails.

Bild1 Förgreningstaionen där fyrspåret blir delar sig i två dubbelspåriga linjer. Hur vida båda linjerna kommer att byggas är ännu oklart.

Bild2 Den på linjen från förgreningstationen.

Bild3 En station som just nu går under namnet mellanstation 2

Magnus
Bifogade bilder

Gammal 2006-01-21, 01:51   #5
knebert
Medlem

Thumbs up

Hej!

Jag kan bara säga att detta ser ju lovande ut Kanon!

Jag vet hurdant jobb det är med denna rutt för att få den okej...Du gör ett kanonjobb...

MVH Kenneth
Gammal 2006-01-28, 00:50   #6
magnus_y1
Medlem

Standard Två bilder

Ny liten uppdatering. Den gågna veckan har jag lämnat spårbygget och börjat med landskapen. Den första orten längs banan (ännu namnlös) börjar så smått växa fram. Denna vecka har jag fått äta upp något jag skrev till Mazz om att stationer inte borde vara så svårt att hitta. Då det inte behövs särskilt många olika modeller eftersom flera banor byggde likadan stationer utefter sin banan. Nå jag hade problem att hitta ett(!) stationshus jag var nöjd med av någorlunda storlek. Två bilder från stationen i den namnlösa orten.

Mvh

Magnus
Bifogade bilder

Gammal 2006-01-28, 09:56   #7
knebert
Medlem

Cool Stationer???

Hej!

Ja du stationer är inte det lättaste att hitta...Jo det finns massor men inga som passar direkt in om man bygger efter den svenska landskapsmodellen...Jag vet inte hur många som har passerat hårddisken och sedan bara kastats..

Rutten di ser bra ut så keep up the good work

MVH Kenneth

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:56.