![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Guest
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
#2 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#3 | |
Guest
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Jag har länge kört med en Canon PowerShot A70. Men nu har jag hittat en ersättare till den, Konica Minolta Dynax 5D. Det är en Digital Systemkamera med 6 megapixels.
Fördelar: Märkbart brus vid ISO 400, men helt OK ända till ISO 800. Valbarheten med objektiv. Inbyggd Bildstabilisator som funkar på 99 % av alla objektiv som passar till den. Nackdelar: Den är lite stor, men det är ju alla systemkameror ![]() Jag har ett Standard 18-70 mm, samt ett zoom objektiv 70-210 mm med en förstorningsgrad på 1.5x till alla objektiv. Bild från mig på en buss med fokus i fronten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2003
|
![]()
Jag skaffade mig en Olympus Camedia C765 för cirka ett år sedan.
4 Mpixel och 10x Optisk zoom Fördel; Hög Optisk Zoomfaktor Zoom upp till 40X (fast då behövs ett stativ) Inbyggd blixt Många inställningsmöjligheter Nackdel; Något långsam på skärpeinställningen. Lite klumpig att låta "slinka ned i fickan"
![]() |
#6 | |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]() Citat:
Digital zoom är totalt onödig då den går att få fram i datorn med bättre resultat! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Den jag har är "bara" 3.2 Megapixlar. En kamera jag är nöjd med, enda nackdelen jag har med mina kamera förutom dom du angav är väl att den inte gillar vatten så bra. regnar det ute så får man passa så den inte blir regnblöt, då får den nämligen spader (märkte jag i höstas) hela kameran nollställde sig, var tvungen att ställa in alla inställningar från början igen. (suck) MVH Bengt L. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2003
|
![]()
Hej Olli;
Som du säkert noterade så angav jag redan på rad 2 att det är 10 gångers _optisk_ zoom. Vilket jag också angav som en fördel. Jag skrev med avsikt inte ut de 4x digital zoom som kameran har som extra egenskap. Jag använder mig alltid av den optiska zoomen då sådant behövs. Har testat en gång att kombinera den optiska med den digitala zoomen, och kom då fram till slutsatsen att vid det tarvas ett stativ om man vill nyttja den funktionen, därav den kommentaren. Instämmer också med Bengt om fuktkänsligheten, men min kamera har fått ett elddop i samband med intensiva växlingar mellan luftkonditionerad inomhusmiljö och tropisk utomhusmiljö tilll havs och till lands - det tog uppemot 10 minuter varje gång innan imman inuti kameran hade diffunderat.
![]() |
#9 | |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |