![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Sa ju de, juuuu...
![]() Jo, stationshus är ett litet knepigt kapitel, tycker jag. Men, det ska ändras på, har nu skaffat texturbilder till 6 olika stationer i olika storlekar... Men, jag håller med dig också Magnus vad gäller likadana stationshus utmed en linje, kollade lite i Nynäsbana-boken och de flesta stationshusen är likadana... Nästan... Ingen är exakt lika, så kan man bara bygga så det blir lite variation, borde man kunna få ihop ett antal versioner från det underlag jag nu har. Härlig bild, särskilt den andra, den känns väldigt äkta. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Nyligen medlem
Reg.datum: Jan 2006
|
![]()
Tjenare!
Visste inte att du höll på så seriöst med rutten? Nåja, vissa bilder påminner direkt om verklighetstrogna stationer, du kanske vet vilka jag syftar på! Sedan undrar jag hur du har fått tag på den där realistiska rc-hytten? Fortsätt bygga! MVH X10 - Stockholmståg AB |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Jo efter testbygge i ungefär 4 mån bestämde jag mig för att göra rutten. Jag har långt kvar men sånt här tar ju tid.
Hmm jag viet inte vilken station du syftar på om det inte är Lund som jag faktiskt har hämtat viss insperation ifrån. mvh Magnus |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]()
Hej magnus_y1
![]() Trevliga bilder du visar,dom 2 sista riktigt fina. Precis som att vore verkliga, ![]() Du har fått upp " ångan " ![]() ![]() Lycka till i fortsättningen. Mvh. Traingoal |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Tackar! Har byggt en del ikväll stan börjar bli klar. En hel del träd blev det.
Det enda jag saknar är en gångbro (för 6 spår) eller något som ser ut som en undergång som kan placeras på plattformarna. Magnus |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Finns ett paket (Marciapiedi Kit 04) med två nergångar/undergångar här: http://www.trenomania.it/index2.asp
Vet dock inte om det funkar ihop med perrongerna du använder???? Finns en s-bahn nergång här: http://www.hanselmedia.de/TS/objekte-str.html Kräver förståss ommålning!
Mvh Pirpen Senast redigerad av Pierre den 2006-02-01 klockan 00:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Lite nya bilder. Att göra landskap tar tid har inte hunnit många Km men det är inget annat att räkna med. Lite varje dag och tillslut är det klart.
Bild 1 Ut på linjen, banan går över en dalgång på en hög bank. Bild 2 Igenom en av skogsdungarna. Bild 3 Station 3 som den heter just nu, lastkajen blev visst lite hög. Stan väntar även på sitt staionshus. Hade tänkt använda sala, få se när det kommer. Undertiden går det bra att pyssla med andra ställen runt om i stan finns hur mycket som helst att göra. Magnus Backman |
![]() |
![]() |