Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-02-04, 00:13   #1
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Sd-filer är aldrig komprimerade, det är bara att öppna dom med Wordpad! Och s-filer behöver man bara ändra i, om man döpt om ace-filerna. Och det är inte ofta man gör det. Du har väl inte döpt om ace-filerna?

Jag döper bara om ace-filer, om jag ska ha samma lok/vagn i samma mapp i flera versioner. Om jag målar om nått objekt, så döper jag också om ace-filerna (och då måste man öppna s-filen och ändra!).

Senast redigerad av Pierre den 2006-02-04 klockan 00:17.
Pierre besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2006-02-04, 10:55   #2
Sparkfot
Medlem

Reg.datum: Sep 2005
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre
Sd-filer är aldrig komprimerade, det är bara att öppna dom med Wordpad! Och s-filer behöver man bara ändra i, om man döpt om ace-filerna. Och det är inte ofta man gör det. Du har väl inte döpt om ace-filerna?

Jag döper bara om ace-filer, om jag ska ha samma lok/vagn i samma mapp i flera versioner. Om jag målar om nått objekt, så döper jag också om ace-filerna (och då måste man öppna s-filen och ändra!).
Ace filerna har lag låtit bli men problemet ligger fortfarande i eng filen. Nu gnäller spelet över att det är rad 110 som det finns något som inte stämmer,tror att det är raden med passgerar kapacitets grejen som jag la in iförrgår som strular.
Någon som kan hjälpa mig med att rätta til felet?

Senast redigerad av Sparkfot den 2006-02-04 klockan 19:06.
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-02-05, 11:20   #3
Sparkfot
Medlem

Exclamation

Då jag använde mig av orginal eng filen till loket och bytte namn på det man skulle så funka det igen. Men sen startar den inte eftersom det låg en annan version av tåget i trainset mappen men det tog jag då bort för att se om det hjälpte. Men det hjälpte inte så nu får jag fortfarande inte igång msts.
Någon som vet vad det kan vara för fel? Efter alla felmedelande när spelet har "loadat" så stängs det bara ner

Senast redigerad av Sparkfot den 2006-02-05 klockan 12:15.
Gammal 2006-02-05, 18:40   #4
Sparkfot
Medlem

Exclamation Felmedelande

Detta felmedelande får jag upp: Error reading train database file: Trains/Trainset/X10_NSL_nsl_x10a.eng, X10 NSL_2/nsl2_X10b.wag
Det går att trycka bort dom men sen stängs hela msts ner. Någon som har en teori om varför?
Gammal 2006-02-06, 07:55   #5
elektro
Medlem

Reg.datum: Nov 2001
Standard

Har du någon .con-fil som innehåller dessa .eng eller -wag-filer? Med det felmeddelnadet tror jag att programmet söker efter lok eller vagnar från .con-filerna. Du kan öppna .con-filerna med wordpad och se att namnen stämmer överens med dina filer i Trainset-mappen.
/OM
elektro besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-02-06, 08:43   #6
Sparkfot
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av elektro
Har du någon .con-fil som innehåller dessa .eng eller -wag-filer? Med det felmeddelnadet tror jag att programmet söker efter lok eller vagnar från .con-filerna. Du kan öppna .con-filerna med wordpad och se att namnen stämmer överens med dina filer i Trainset-mappen.
/OM
Har löst det problemet nu genom att använda orginal filerna och spara ace filerna istället. Men nu är det ace filerna som strular då jag la in NT ommålnings ace filen. Felmedelande: X10_NSL_2/NSL_X10_XRPT.ace.
Vad kan det vara som strular nu?
Gammal 2006-02-06, 17:13   #7
knebert
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sparkfot
Har löst det problemet nu genom att använda orginal filerna och spara ace filerna istället. Men nu är det ace filerna som strular då jag la in NT ommålnings ace filen. Felmedelande: X10_NSL_2/NSL_X10_XRPT.ace.
Vad kan det vara som strular nu?
Hej!

Som jag ser det så ser det ut att felet är precis så som du beskriver det ovan.

Som du ser så står det .ace i slutet av raden...

Kolla i alla andra filer som .s, .sd, .wag med mera som tillhör tåget om denna acefil finns med...

Sen en andra fråga som kanske kan vara värt att få reda på är: Är detta ett original som du försöker installera och vad är det för något lok/tågsätt?? Det kan hjälpa en hel del om man vet vad det heter som original....

Med originla menar jag orörda filer...

MVH Kenneth

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:32.