Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-02-02, 16:55   #16
Andreas W
Hedersmedlem

Reg.datum: Mar 2005
Skicka ett meddelande via ICQ till Andreas W
Standard

Har själv precis beställt följande kort http://www.datorbutiken.com/se/defau...d=HTPCIEX800XL
så jag får väl återkomma om det funkar bra??

Andreas
Andreas W besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-02-02, 17:44   #17
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Nu har du LarryB inte säkert sagt vad ditt gamla grafikkort hade för buss-snitt, men med tanke på det kortet du hade som nu gått hädan så tror jag inte att ditt moderkort har PCI-express.

Jag gissar mest på att det är en AGP-buss du har. Hursomhelst, var noga med att kolla vad ditt moderkort har, så du får rätt snitt, annars funkar det inte alls.

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-02-02, 18:08   #18
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Sökte på NT70SC och fick fram att det har AGP buss (4x). Kolla här: http://www.fujitsu-siemens.co.uk/rl/...therboards.htm
Gammal 2006-02-04, 01:20   #19
knebert
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Standard

Hej!

Det som kan ha hänt med grafikkortet är att det kan ha utsatts för statisk elektricitet...

Hade själv ett grafikkort som gjorde ungefär likadant och beter det sej på det viset så är det nog det...

Men som andra sagt här, testa med ett annat grafikkort och plocka ut tex ljudkort, nätverkskort med mera så är det enklare att hitta felkällan..

Man kan ochså försöka avmagnitisera skärmen och plocka bort sådana källor som kan störa skärmen tex högtalare som står för nära, ingen bra idé att de står alldeles intill eftersom de kan störa...

Lycka till

MVH Kenneth
Gammal 2006-02-04, 17:32   #20
LarryB
Medlem

Reg.datum: Jan 2002
Skicka ett meddelande via MSN till LarryB
Smile Nytt kort inhandlat

Nu har jag handlat ett ATI Radeon 9550 256 Mb på rekommendation av personalen på Inet i Göteborg. Det är ett AGP-kort med både 8x och 4x-buss så det ska väl inte komma nåt gnäll från moderkortet. Kostade 650:-, men jag tycker det kan det kanske vara värt även om vi har support på burken till augusti i år och kunde få kortet utbytt kostnadsfritt. Varför valde vi inte det då? Jg tror att 650:- är billigt för att slippa installera om ALLT på hårddisken eftersom verkstan regelmässigt blåser hd-n och lägger in recovery-skivan. Kunde väl backat upp med en kopia på en lös hd, men jag har inte lust att köpa en till nu (hade en bara 23,7 kvar på en 160 Gb USB), men jag funderar på att skaffa en ny LAN-hd för att filmer, bilder och musik, fast de kostar ju en del än.
Back to the dark ages... Nej tack!

Fram med verktygen, och ja, jag ska vara försiktig med statisk elektricitet.
Gammal 2006-02-04, 17:35   #21
Olaf Lindström
Moderator

Reg.datum: Dec 2002
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LarryB
Nu har jag handlat ett ATI Radeon 9550 256 Mb på rekommendation av personalen på Inet i Göteborg. Det är ett AGP-kort med både 8x och 4x-buss så det ska väl inte komma nåt gnäll från moderkortet. Kostade 650:-, men jag tycker det kan det kanske vara värt även om vi har support på burken till augusti i år och kunde få kortet utbytt kostnadsfritt. Varför valde vi inte det då? Jg tror att 650:- är billigt för att slippa installera om ALLT på hårddisken eftersom verkstan regelmässigt blåser hd-n och lägger in recovery-skivan. Kunde väl backat upp med en kopia på en lös hd, men jag har inte lust att köpa en till nu (hade en bara 23,7 kvar på en 160 Gb USB), men jag funderar på att skaffa en ny LAN-hd för att filmer, bilder och musik, fast de kostar ju en del än.
Back to the dark ages... Nej tack!

Fram med verktygen, och ja, jag ska vara försiktig med statisk elektricitet.
Lycka till som sagt och försök att använda något armband som motverkerar "ESD" eller ta i något jordat element etc!
Gammal 2006-02-08, 22:24   #22
LarryB
Medlem

Reg.datum: Jan 2002
Skicka ett meddelande via MSN till LarryB
Standard På'n igen

Det gick lite si och så på första försöket...
Trodde jag var hyfsat hemma i hur man skulle göra, men nåt gick lite fel så nu är jag tillbaka på ruta ett. (Med senaste drivrutiner)
Jag gjorde så här:
Bildskärmsegenskaper, Inställningar, Avancerat, Bildskkärmskort, Egenskaper, Drivrutin, Avinstallera, OK
Stängde av, kopplade ur, upp på bordet och bytte korten, inga extra fläktkablar e.d. fanns.
Sen började eländet med att försöka få igång burken, lyckades till sist men fick ingen som helst ordning på grafiken.
Tröttnade, Svor, Tog en pilsner
Avinstallerade ATI-drivisarna, bla, bla, bla och satte tillbaka det gamla kortet, Fick efter en del pill i alla fall tillbaka bild på skärmen med samma fel som innan. Har fortfarande svårt att få daton att boota upp som den ska, hänger sig innan den försöker boota från A: Det går dock efter ett antal omstarter.

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:44.