![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Junior Member
|
![]()
Hej allesammans!
Sitter och knåpar med mitt ruttombygge. Har installerat X Tracks version 3.12 sedan länge. Lade märke till att flertalet av det spårbitar som finns med i ref-filen inte går att lägga ut pga att det saknas shapes, filer som slutar på .s Trodde man skulle få med alla spårbitar när man installerade X-tracks. Tex saknar jag en dubbel korsningsväxel (engelsman) som har lutningen 6 dvs dblslip6rd.s eller något sådant. Har sökte efter den saknade filen i alla MSTS mappar, men utan resultat. Är det någon här som vet vart man kan få tag på de bitar som saknas? Fråga två: Finns det någon som känner till ifall det finns möjlighet att få tag på underjordsmiljöeer dvs tunnlar med perronger och liknande? Mvh/ Roger |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Angående saknade spårdelar;
På www.xtracks.tk ser du exakt vilka spårdelar som finns med i Xtracks. Dock, så följer ju naturligtvis Xtracks precis som andra tilläggs-spårsystem den standardiserade tsection.dat, den filen du byter ut global-mappen. Aktuell tsection.dat innehåller då "definition" på samtliga spårdelar som finns någon gång adderade till standarden. Det innebär i sin tur, att det finns många spårdelar som du får listade i objektvals-listan, trots att du inte har dom installerade. Efter en tid lär man sig att hitta sina "favoriter", men i början är det naturligtvis lite besvärligare. Om du har Route-Riter, så kan du dock generera en egen tsection.dat, som då enbart innehåller de spårdelar som du faktiskt har shapes till oxå. Är det någon speciell bit som är listad i objektslistan, så är det bara att ge sig ut o leta. På the-train.de har du ju t.ex y-tracks. Den biten som du nämner vet jag dock inte til vilket paket den hör till. Surköpingsrutten innehöll ju en underjordisk plattform, men kommer inte ihåg vart man kan hitta den som separat objekt, dock. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Xtracks-frågan kan jag tyvärr inte svara på.
Men en underjordisk station finns på: http://www.gipper.dk/ Vet dock inte om det är vad du ville ha!? ![]() http://web.telia.com/~u60000256/index.htm |
![]() |
![]() |