![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
|
![]() ![]() Hej igen ![]() Tackar för glada tillrop Har bytt ut vägtexturerna nu också. Det kan kanske bli en rätt tidig release, om allt går vägen. Frågan är om ja ska elektrifiera banan? Några bilder till ![]()
__________________
![]() ![]() Senast redigerad av Hawk den 2006-02-24 klockan 23:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 501
|
![]()
Finns massa bra saker att säga om din rutt, Håkan! Verkligt härlig verklighetskänsla, rätt färger, levande landskap osv...
![]() Elekrifiering eller ej, är ju naturligtvis du själv som bestämmer o känner för... Kan ju ha kanske lite betydelse för vilken del av landet och vilken tidsepok man kan tänkas at banan ska efterlikna... Elekrifierade banor är ju väl i majoritet i Sverige idag, åtminstånde om dom har lite trafik o tala om... Men, en olektrifierad bana har ju onekligen sin charm oxå. Vilket du än gör, så blir det rätt, skulle jag säga... En fundering kan dock vara hur vanligt det är med betongslipers på en oelektrifierad bana? ![]() Vad bygger banan på för spårsystem, original eller Xtracks? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
|
![]() ![]() Xtracks ![]()
__________________
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 919
|
![]()
Det är väl flera linjer i denna rutt!????
Då kan nån/några vara med el och nån/några utan. Så får man både ock!
__________________
Mvh Pirpen |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 501
|
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
|
![]() ![]() Hej Här en karta över rutten.
__________________
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: May 2005
Ort: Sweden
Inlägg: 170
|
![]()
Ser fantastiskt bra ut!
![]() ![]()
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 686
|
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 501
|
![]()
Efter lite kollande på rutt-kartan och ser att det är fet-mycke signaler på halva rutten, så gissar jag att där är det dubbelspår... Med det sagt, så lägger nog jag en röst för elektrifierat på åtminstånde huvudlinjen även enkelspåriga delen. Anledningen är att oelektrifierade dubbelspårs-sträckor i Sverige är inte vanligt varken nu eller förr... Nån eller några sidobanor skulle man kunna ha oelektrifierade möjligtvis, även om problemet tråd eller inte tråd som vanligt infinner sig...
![]() Sen är ju Tjalles stolpar väldigt snygga... ![]() ![]() Så, efter funderande så lägger jag en röst för elektrifierat... Men, väljer du att göra den oelektrifierad, så är det kanon det oxå, man är ju kung i sitt eget land... ![]() |
![]() |
![]() |