|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2006-02-28, 15:26 | #1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 801
|
Trespårig växel...
Hej!
Jag blev helt ställd när det gäller trespårigväxel och vet inte hur man växlar med tangenten G och får bara rakt och vänstersväng, men inte högersväng. Är det nå´t speciell tangent eller vad, till högersväng. Tacksam för svar. |
|
2006-02-28, 15:33 | #2 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 728
|
Har du testat med F8 knappen?
Jag vet inte men det kanske kan vara till hjälp?
__________________
/Daniel |
2006-02-28, 16:00 | #3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 801
|
Visar nu en bild så ni förstår.
__________________
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2015-11-20 klockan 22:14. |
2006-02-28, 18:07 | #4 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2004
Ort: Ösmo, Sweden.
Inlägg: 87
|
Jag föreslår att du placerar ut högerväxeln först och sen vänsterväxeln eller tvärtom och inte som nu att du har en helt symmetriskt tredelad växel.
// Perre |
2006-03-01, 00:34 | #5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 801
|
Hej!
GDS-rutten har sådan växel. Mazz har ju byggt rutten, så borde den ha samma problem. Den växel heter A1t3wayPnt10Mnl.s
__________________
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2006-03-01 klockan 00:39. |
2006-03-01, 12:44 | #6 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
|
Den växeln fungerar inte fullt ut. Det går bara att köra rakt eller vänster.
Om du kommer från andra hållet går det dock att köra baklänges genom växeln från höger-spåret. Ännu en av MSTS många begränsningar. För riktigt fungerande trevägsväxlar krävs att du använder någon av de som byggs upp med flera delar (se XTracks dokumentation). Mvh Anders |
2006-03-01, 15:52 | #7 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 801
|
Citat:
Tack för svaren dessutom. |
|
2006-03-01, 18:32 | #8 | |
Medlem
|
Citat:
Jo man kan röra spåren om det inte finns någon signal som "tillhör" det spåret, tex då en infartssignal.... Men som sagt man skall vara försiktig när man signalsätter, många backuper och spara ofta...Jag sparar numera efter varje liten detalj som jag ställer ut i terrängen...För rätt som det är kommer det ett meddelande till Bill och då är man i hissen om man byggt mycket utan att spara... Dessutom så är det ju bra att starta om RE då och då eftersom RE "äter" minne... MVH Kenneth
__________________
MFF SM-Guld 2010?? Javisst blev det så! |
|
2006-03-01, 21:25 | #9 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 801
|
Citat:
Man ska helst inte röra spåren om det finns signaler, bommar och hastighetsskyltar. Om du har rört spåren, så måste du köra rebuild efteråt. Rebuild kan störa alla signaler, bommar och hastighetsskyltar. |
|
2006-03-01, 21:31 | #10 |
Medlem
|
Bara en fråga när ämnet ändå är uppe. Om man kommer på att man i ett senare läge vill förlänga rutten måste man då riva bort alla signaler mm inain man börjar bygga ut?
Magnus bara nyfiken |
2006-03-01, 21:36 | #11 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 801
|
Citat:
|
|