Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > Landskapsdesign - MSTS / Open Rails

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-04-09, 00:33   #1
Stefan L
Medlem

Reg.datum: Apr 2005
Smile Förlängning

Hej Alla som gillar tåg
Jag tänker förlänga Danmark banan ! om jag vill att cameran ska börja där jag slutade hur gör jag då ?
hälsningar Stefan Lindmark i Gävle
Stefan L besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2006-04-10, 15:10   #2
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Antar att du undrar om var du börjar i RE, när du går in i en session.

Om du öppnar ruttens ruttnamn.trk, så letar du upp en sträng "start tile". Där får du ändra manuellt till din nya önskade start-tile. Finns således ingen funktion som kommer ihåg var du slutade, tyvärr, så du får hålla reda på vart du vill. Samma sak kan du naturligtvis även göra i RGE, men det är omständigare. Som alltid när du editerar manuellt i en fil, ska du veta vad du gör och vara säker på att du har en backupp ifall det går åt pipsvängen.

Har du nått tilläggs-program, såsom Mosaik eller Track-viewer, så ser du där vartefter du rör markören vilken tile det är just där.

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-04-10, 19:49   #3
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Väldigt bra idé att förlänga den rutten. Det är väl på svenska sidan? Hoppas det går bra!
Gammal 2006-04-11, 14:22   #4
Erich
Medlem

Reg.datum: Oct 2002
Skicka ett meddelande via ICQ till Erich Skicka ett meddelande via AIM till Erich Skicka ett meddelande via MSN till Erich Skicka ett meddelande via Yahoo till Erich Skicka ett meddelande via Skype™ till Erich
Standard

Hej Stefan

Nu er du sikker på at du har rutebyggerens tilladelse til at forlænge Denmark 2000 eller Denmark 1.0b ?

Senast redigerad av Erich den 2006-04-11 klockan 14:30.
Erich besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-04-11, 22:35   #5
Erik Götborg
Skånsk användare

Standard

Finns det inte planer på att förlänga den redan?
Gammal 2006-04-12, 08:05   #6
Erich
Medlem

Skicka ett meddelande via ICQ till Erich Skicka ett meddelande via AIM till Erich Skicka ett meddelande via MSN till Erich Skicka ett meddelande via Yahoo till Erich Skicka ett meddelande via Skype™ till Erich
Exclamation

Hej Erik

Denmark 2000 Bliver hele tiden forlænget i de kommende versioner. Næste version er lige på trapperne og vil som nyt indeholde den sidste elektrificerede strækning der mangler på den Danske side. Herefter vil ruten blive udbygget til Hamborg Altona. Til slut vil ruten blive udbygget med de strækninger i Sverige hvor man kan se "Øresundstog"

Så af denne grund vil det IKKE være muligt at få min tilladelse til at forlænge / ombygge Denmark 2000

Ruten Denmark 1.0b er kasseret fra mig på grund af en mængde fejl og må heller ikke genbruges
Gammal 2006-04-12, 08:14   #7
Erik Götborg
Skånsk användare

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Erich
Hej Erik

Denmark 2000 Bliver hele tiden forlænget i de kommende versioner. Næste version er lige på trapperne og vil som nyt indeholde den sidste elektrificerede strækning der mangler på den Danske side. Herefter vil ruten blive udbygget til Hamborg Altona. Til slut vil ruten blive udbygget med de strækninger i Sverige hvor man kan se "Øresundstog"

Så af denne grund vil det IKKE være muligt at få min tilladelse til at forlænge / ombygge Denmark 2000

Ruten Denmark 1.0b er kasseret fra mig på grund af en mængde fejl og må heller ikke genbruges
Var väl det jag redan visste

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:42.