![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2005
|
![]()
Hej Alla som gillar tåg
Jag tänker förlänga Danmark banan ! om jag vill att cameran ska börja där jag slutade hur gör jag då ? hälsningar Stefan Lindmark i Gävle |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Antar att du undrar om var du börjar i RE, när du går in i en session.
Om du öppnar ruttens ruttnamn.trk, så letar du upp en sträng "start tile". Där får du ändra manuellt till din nya önskade start-tile. Finns således ingen funktion som kommer ihåg var du slutade, tyvärr, så du får hålla reda på vart du vill. Samma sak kan du naturligtvis även göra i RGE, men det är omständigare. Som alltid när du editerar manuellt i en fil, ska du veta vad du gör och vara säker på att du har en backupp ifall det går åt pipsvängen. Har du nått tilläggs-program, såsom Mosaik eller Track-viewer, så ser du där vartefter du rör markören vilken tile det är just där. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Väldigt bra idé att förlänga den rutten. Det är väl på svenska sidan? Hoppas det går bra!
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Hej Stefan
Nu er du sikker på at du har rutebyggerens tilladelse til at forlænge Denmark 2000 eller Denmark 1.0b ? ![]()
Prettys Womans in your town Senast redigerad av Erich den 2006-04-11 klockan 14:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]()
Finns det inte planer på att förlänga den redan?
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Hej Erik
Denmark 2000 Bliver hele tiden forlænget i de kommende versioner. Næste version er lige på trapperne og vil som nyt indeholde den sidste elektrificerede strækning der mangler på den Danske side. Herefter vil ruten blive udbygget til Hamborg Altona. Til slut vil ruten blive udbygget med de strækninger i Sverige hvor man kan se "Øresundstog" Så af denne grund vil det IKKE være muligt at få min tilladelse til at forlænge / ombygge Denmark 2000 Ruten Denmark 1.0b er kasseret fra mig på grund af en mængde fejl og må heller ikke genbruges
![]() |
#7 | |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]() Citat:
![]()
![]() |