![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Mats.
Ser kanonfint ut, som vanligt med dina bilder. Man blir väldigt imponerad och avundsjuk för att man inte ens kommer i närheten av detta. Det enda som jag kan slå ner lite på. Är att jag tycker att staketet ligger alldeles för nära strömskenan, annars otroligt vackert.
![]() |
#3 |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Oj, då! Det var värst vad många kommentarer det var här!
![]() ![]() Först av allt, tackar för alla vackra ord. ![]() Om vi börjar bakifrån så finns det ingen anledning att vara avundsjuk Bengan. ![]() "I'ts not rocketscience, it's just regular science." ![]() Grunden i alla mina banor är densamma. Först göra marken ojämn,för det mesta med höjdverktyget på låg känslighet och stor radie och bara svepa över baseboarden för att ta bort alla plana ytor (denna gången använde jag dock en inbyggd displacementmap). Steg två är en grundtextur över hela banan. Efter det så brukar jag göra ett område på kanske 40x40m med skogstexturer och träd på. Sedan kopierar jag helt enkelt den rutan (med texturer och träd) och placerar ut lite här och var över banan. På så sätt blir det en massa skogsdungar som jag sedan brukar höja upp lite över det omgivande landskapet. Sedan är det "bara" att fortsätta med detaljarbetet. ![]() För det mesta brukar jag även lägga spåren innan jag målar grundtextur över hela banan. Moving on ... Den enda linje jag egentligen har åkt på den tiden jag bodde runt Stockholm är den till Farsta, så kanske lite inspiration kommer därifrån. Annars är det bara fantasi. Husen, ja. Dom är ryska och nedladdade från någon rysk sida som jag inte har adressen till för tillfället. Dom är verkligen snygga och passar bra framförallt som bakgrundshus med tanke på att dom är så stora. Jag har säkert missat något, men det får bli nå'n annan gång i så fall. ![]() mvh .... Mats
![]() Senast redigerad av MatsH den 2009-11-30 klockan 14:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
|
![]()
Oj oj oj, du har lyckats igen Mats.
![]() ![]() ![]()
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]()
Bilderna du visa nu senast blir perfekta som stationen Fittja i riktning mot Ropsten.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Grymt snygga bilder, ser verkligen ut som i verkligheten.
MVH Bengt L.
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
wow, wow!! Det är jättefint!!! Svårt för mig för att beskriva vad jag tycker på svenska men din layout är bättre än vad jag alltid hoppades för min c20. Längtar att ser hur det blir i framtiden! Goodjob!!!!
SV |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Hej
På denna bilden,vad är det för staketliknande vid sidan av spåret? Finns det som buildt in?. http://217.197.57.186/forum/attachme...1&d=1147175077
![]() |
#9 | |
|
![]() Citat:
mvh .... Mats
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Hur byter du spåret? När jag byter är det fortfarande Concrete.
![]() |
#11 |
|
![]()
Här kommer inom kort att stå något väldigt intressant, eller kanske inte.
... Mats
![]() Senast redigerad av MatsH den 2009-11-30 klockan 14:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#13 | |