![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
|
![]()
Peco har ju faktiskt också smäkrare räls Code75 i H0 och Code55 i N.
Jag bygger med Pecos Code55 flexräls i N och tycker det blir helt ok, Peco är väldigt prisvärd med om man jämför med räls i fasta bitar. Deras electrofrog växlar funkar också fint och går att smyga igenom (strömsätter hjärtstycket via conrad växelmotorns inbyggda omkopplare). Visst, det är lite mera pill men resultatet är så mycket bättre än fasta bitar och vi bygger väl ändå inte på ackord ![]() Såg att någon tyckte 2R va kasst ovan och föredrog då tydligen Märklin... Nu blir ju även deras spår skitigt med tiden för att inte tala om hur dålig kvalliten på växlar är jämfört med Peco o Tillig. Visst, 3 räler ger dock en fördel men de där piggarna förstör mer utseendet än gör nytta tycker jag. Kan man inte hålla 2R spåren skapligt rena ens för att köra "stora" H0-lok på så är det illa, speciellt med dagens dekoders ![]() ![]() Sen verkar det som Märklin målat in sig lite i ett hörn när det gäller deras egna digitalsystem (om man inte väljer att köra med IB ifrån tredje part förståss) och det finns ju bra mycket mera konkurans och utbud i 2R. Verkar som många rallare (eller fram för allt handlare) i sverige även är lite insnöade på gamla fördommar och myter...
__________________
/MVH Patrik ![]() |
![]() |
![]() |