![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 | ||
Hyttåksfettischist
|
![]() Citat:
//Simon som alltid kör M Citat:
![]()
Fotointresserad lokförare Besök gärna min fotoblogg simonbertilsson.wordpress.com ![]() Senast redigerad av Joel den 2006-12-01 klockan 17:13. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Medlem
|
![]()
Ja, men bara en sån sak tycker jag är värt att betala dyrt för med tanke på alla bilder jag varit superdupernöjd med som denna tillexempel
Detta är Värmdö när hon lämnar Norra Ingmarsö för vidare färd mot Husarö ![]() en fullständigt ljuvlig höstlördag, detta blev ju en lite repris, men en bra repris eller? Trevligt att du tyckte bilderna var okej Simon och tack för att du gav dom som är styv i korken en liten tryckare, nu menar inte jag i det här fallet, men i andra fall. Mvh Johnny Nilsson |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Exilskånsk lokförare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]() Citat:
Vad jag menar är bara att en systemkamera är fruktansvärt mycket pengar. Pengar som man kan ha mycket roligare för om man nu ändå inte ska utnyttja kamerans potential. Sen vägrar jag köpa att jag skulle hacka ner på andra fotografer, aldrig i livet! Jag har själv börjat från botten med en halvbra digitalkompakt. Mina bilder var inte heller tekniskt perfekta, men tack vare uppmuntran och stöd från andra fotografer kunde jag utvecklas och till slut ta steget upp till en systemkamera.
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem
|
![]()
Okej jag förstår och Simon, ursäkta mitt felaktiga inlägg det var ju inte du utan Conny 87 som gav dom som bara gnäller och pikar en känga. Då menar jag inte någon enskild utan det är ju några stycken som vi som får stå ut med det hur bra bilder vi än visar snudd på och konstruktiv kritik kallar inte jag när man säger: "Mitt skrivbord lutar" och sånt där utan säg istället jag tycker att din bild är lite sned eller jag tycker inte att du ska använda blixt, då blir det ju en trevligare formulering.
För tydligen är det omöjligt för somliga att titta och njuta av våra alster se bara vad Conny 87 med sina jättefina bilder skrev att han tröttnat på att visa sina alster på grund av detta, i mitt fall är det ju fotokvaliten som är hög och det är jag så oändligt nöjd med om det sen lutar en aning vad gör väl det, men däremot det där med blixten det kan jag förstå för det kanske går att göra nånting åt i mitt fall, jag ska undersöka saken, förstår ni inte att man blir ledsen när man kommer med en bild som man avgudar själv och inte ens får höra att det är en fin bild, utan: Och du håll kameran rakt!!! Jag är ju själv jättesnäll och skriver rara små svar och fyndiga svar till dom som fotat fina bilder, om dom sen är sned, det ser ju inte ens jag, jag är ju både närsynt, använder glasögon och är dessutom skelögd så att det... Men, jag vill fortsätta kämpa emot detta och lyckas jag inte så kommer nog kanske även jag sluta visa bilder här, det är väl det bästa då finns det ju ingenting att klaga på, jag förstår inte att just du tar åt dig av detta Alexander Fäldt, jag har ju aldrig rackat ner på någon personligen. Jag försöker bara få dom som roar sig med detta att visa en trevligare attityd mot oss stackare som får dumma kommentarer och grejer. Vi säger så här, om ni ser en tjej där busken syns igenom påpekar ni då det också: "ÖH!!! Busken syns igenom!!!" Jag kan förstå om ni inte gillar liknelsen, men det kanske kan få er att tänka på hur det känns för oss som får dessa taskiga kommentarer gång på gång, nu har det varit lugnt för all del, men jag tänkte att det märks att det upphörs med sådant kanske Conny 87 börjar visa sina fina bilder igen. Mvh Johnny Nilsson / Jag satte in några mellanrum i texten för att göra det mera lättläst och därmed undvika misstolkningar! - Olaf Senast redigerad av Olaf Lindström den 2006-11-21 klockan 15:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Nja, det första håller jag inte riktigt med Dig om. För att dra ett annat exempel. För ett tag sedan så köpte vi bland det allra vassaste man kunde få inom privatdatorer... Denna dator var säljaren så grymt stolt över och skröt hur bra den var till precis allt. Vad denna dator kunde, ja det försökte vi oss på en gång sen gav vi upp. Datorn användes till 99% endast för spel och internet. Alltså hade det funkat med vilken dator som helst. Men nu ville vi ha en bra dator, som kunde göra mer ifall vi velat. Och man lär sig mer med tiden om man håller på och vågar prova. Så skulle det kunna va i Jonmpas fall med kameran. Han ville kanske ha en bra kamera, och lär sig med tiden. Nu var det inte menat att hänga ut dig Alex, det var inte så jag menade. Men ofta så har proffsen i detta forum och kompostvagnen väldigt svårt att ha lite överseende med sämre fotografer. Antingen slår man dövörat till eller så ska man såga honom/henne. Det enda som gäller verkar va att komma in som helt ny och ta enormt bra bilder direkt eller visa gamla bilder från forntiden då brunloken gick. Då blir man populär. En halvdan fotograf (som jag anser mig själv) kommer aldrig riktigt upp i smöret. Fast denna fråga om hur man ska bete sig mot en fotograf är en ständigt återkommande fråga utan något riktigt svar. Men som vanligt får väl sägas att man bör tänka efter innan man ger nån fom av svar till bilden... Det kan glädja, men även såra... Ha en bra dag allesamans! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21 | |
Exilskånsk lokförare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]() Citat:
Vad det gäller bildkritik vill jag hävda att jag sällan (nästan aldrig) klagar på någon annans bilder om vederbörande inte särskilt bett om det. Det finns andra som är tillräckligt frekventa på den punkten. Jag har både här och i PV flera gånger opponerat mig mot den elitism som ibland tycks råda fotografer emellan. Det är många som snabbt vuxit i sitt fotande och som lika fort glömt hur det var att kanske inte behärska alla manuella inställningar, något som jag fortfarande inte gör! Jag anser mig inte tillhöra proffsen och tar därför inte åt mig av den kritiken.
![]() |
![]() |
#22 | |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]() Citat:
![]() som lika fort glömt hur det var att kanske inte behärska alla manuella inställningar. Det finns andra som är tillräckligt frekventa på den punkten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Medlem
|
![]()
Jättebra idè Olof, det uppskattas och kanonbra skrivet Conny 87. mvh Johnny Nilsson
|
![]() |
![]() |