![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Medlem
|
![]()
Dessvärre har inget av tipsen hjälpt. Just nu finns det endast två tvåskens blocksignaler i rutten och de pekar emd spetsaran mot varandra. Såg att jag hade glömt att skriva att felmedelandet uppstår när en tiles objekt laddas.
/Magnus ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Vilka SMS-filer finns i ruttens SOUND-mapp?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem
|
![]()
Jippi!!!!! Jag har hittat felet! Som så ofta annars fanns svaret bland Steam4me:s guider. Felet låg i ruttens TKR-fil Där finns det några rader som ändras när man ändrar start tile för rutten. I mitt fal saknade därför rutten ett antal SMS filer men det var först sedan jag börjat placera signaler som den började protestera. Stort tack till allas som har brytt sina hjärnor med mitt problem!
![]() /Magnus ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Härligt att höra!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Grattis att du hittade felet. Hoppas allt ordnar sig. Ta´t lugnt och placera dem på rätt sätt. Det är stort jobb du har framför dig. Lycka Till!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
Medlem
|
![]()
Tack, jo nu återstår det bara att lära sig hur signalsytemet fungerar. Jag har ju god koll på hur det är i verkligheten men nu ska man få det att efterlikna verkligheten så bra som möjligt i MSTS också.
/Magnus ![]() |
![]() |
![]() |