Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-09-18, 21:46   #16
Bombardier Train
Tidigare Ruben

Reg.datum: Oct 2008
Standard

När man ska köra ett tåg, så måste man tänka på följande:
- Körriktningen måste vara vald på "Frammåt/Bakåt".
- Pantografen/Strömavtagaren ska vara uppe mot ledningen. (Undantag om det är dieseltåg förstås.)
- Gaspådrag måste vara på 100%.
- Bromsreglaget (om det finns ett sådant) måste vara på "Released".
- Ifall du har nödbromsat ett tåg, så "låser du upp" tåget genom att trycka på CTRL + Z.
Varför inte alla kontroller och sådant syns i hytten på Reginan är för att den bara är en beta.

Senast redigerad av Bombardier Train den 2009-09-18 klockan 21:48.
Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-09-18, 21:50   #17
Homer_Simpson
Medlem

Reg.datum: Sep 2009
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bombardier Train Visa inlägg
- Pantografen/Strömavtagaren ska vara uppe mot ledningen. (Undantag om det är dieseltåg förstås.)
- Ifall du har nödbromsat ett tåg, så "låser du upp" tåget genom att trycka på CTRL + Z.
Varför inte alla kontroller och sådant syns i hytten på Reginan är för att den bara är en beta.
Ok, vet du varför så många tåg inte rör sig?

Ps. hur kommer man till bakhytten?? Ds.
Homer_Simpson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-09-18, 21:53   #18
Bombardier Train
Tidigare Ruben

Standard

Hej! Sök i forumet nästa gång eller titta på svaren som Bönan, jag Mazz och Totte skriver! Svaret finns tidigare i denna tråd. Här: http://www.e-buzz.se/forum/showpost....9&postcount=14

Gammal 2009-09-18, 21:56   #19
Homer_Simpson
Medlem

Standard

Citat:
Hej! Sök i forumet nästa gång eller titta på svaren som Bönan, jag Mazz och Totte skriver! Svaret finns tidigare i denna tråd. Här: http://www.e-buzz.se/forum/showpost....9&postcount=14
Herregud! Jag börjarbli trött märker jag
Gammal 2009-09-18, 22:00   #20
Bombardier Train
Tidigare Ruben

Standard

Jag också. (Ifall jag lät otrevlig)

Gammal 2009-09-19, 20:48   #21
bönan
Veteran

Reg.datum: Jul 2008
Standard

Citat:
Hej! Bara lite småsaker som blev fel här... Om man har nödbromsat, eller blivit nödbromsad av säkerhetssystemet, ska man trycka "Z", alltså INTE "Cntrl+Z" för att kvittera säkerhetssystemet. Sen angående bromsarna: På ett loktåg finns det både lok -och tågbroms. Tågbromsen används under färd för att sänka hastigheten. Lokbromsen används BARA undär färd om man inte har några vagnar på tåget. Har man vagnar, och bromsar med lokbromsen, då går det käpprätt åt h-vete... Vad som händer i MSTS, det har jag ínte vågat testa.. Irl används lokbromsen bara när man har stannat vid station för att "låsa" fast tåget, eftersom lokbromsen går mycket snabbare att lossa. Kolla alltså att BÅDA bromsarna är lossade. Ang. gaspådraget, så måste det inte vara på 100%. Snarare tvärt om. Rc6 + 7 vagnar, helt tort spår, 120 km/h, fullt pådrag, och det slirar utav bara den! Jag vet inte riktigt hur perfekt detta är gjort i MSTS, men 100% från stilla stående är iaf inte att tänka på... Man ska, om jag inte minns fel, hålla ammetrarna mellan 1500 och 2000 hela tiden. Även om de i MSTS rör sig i ryck, så de är lite svåra att hålla perfekt koll på. Men jag vet också att flera andra har haft problem med Rc-lok + MSTSBin, så det kanske inte alls är du som gör fel. Sen med Reginan, så visst, det är en beta, men proglemet går enkelt att fixa. Man går bara in i Cab Editor och lägger till "Throttle" som control. Egentligen ska Reginan ha combined power control, men då måste man gå in i Eng-filen och ändra. Alltså lite knepigare. Oj, vad mycket det blev! Lycka till iaf!

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-09-20, 08:30   #22
Homer_Simpson
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bönan Visa inlägg
Hej! Bara lite småsaker som blev fel här... Om man har nödbromsat, eller blivit nödbromsad av säkerhetssystemet, ska man trycka "Z", alltså INTE "Cntrl+Z" för att kvittera säkerhetssystemet. Sen angående bromsarna: På ett loktåg finns det både lok -och tågbroms. Tågbromsen används under färd för att sänka hastigheten. Lokbromsen används BARA undär färd om man inte har några vagnar på tåget. Har man vagnar, och bromsar med lokbromsen, då går det käpprätt åt h-vete... Vad som händer i MSTS, det har jag ínte vågat testa.. Irl används lokbromsen bara när man har stannat vid station för att "låsa" fast tåget, eftersom lokbromsen går mycket snabbare att lossa. Kolla alltså att BÅDA bromsarna är lossade. Ang. gaspådraget, så måste det inte vara på 100%. Snarare tvärt om. Rc6 + 7 vagnar, helt tort spår, 120 km/h, fullt pådrag, och det slirar utav bara den! Jag vet inte riktigt hur perfekt detta är gjort i MSTS, men 100% från stilla stående är iaf inte att tänka på... Man ska, om jag inte minns fel, hålla ammetrarna mellan 1500 och 2000 hela tiden. Även om de i MSTS rör sig i ryck, så de är lite svåra att hålla perfekt koll på. Men jag vet också att flera andra har haft problem med Rc-lok + MSTSBin, så det kanske inte alls är du som gör fel. Sen med Reginan, så visst, det är en beta, men proglemet går enkelt att fixa. Man går bara in i Cab Editor och lägger till "Throttle" som control. Egentligen ska Reginan ha combined power control, men då måste man gå in i Eng-filen och ändra. Alltså lite knepigare. Oj, vad mycket det blev! Lycka till iaf!

Ok, mycket men bra info
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:25.