![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Lite kommentarer vare här...
Skippa och skriv f.d. stationsnamnen, det är bara förvirrande... Mellan Tallskogen och Tallskogen Norra ser det ut att vara typ 100 meter!???? Lägg dom stationerna en 500-600 meter ifrån varann, så verkar det trovärdigare! Om det ska vara en svensk rutt, varför inte använda svenska perronger? Annars så har jag inget att "klaga" på. Lycka till med byggandet!
![]() |
#17 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Nu har jag gjort lite uppdateringar, här kommer bilder: ![]()
![]() |
#18 |
Medlem
|
![]()
Hoppsan, jag glömde två bilder...
![]()
![]() |
#19 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Nu ser bangården bra ut, men gör staketet rakt! Vet inte om du kan med offset verktyget? Men det är jättebra, när man vill att ett staket eller en väg eller en perrong ska följa spåret...
Vid stationen tycker jag du ska lägga parkeringen längs perrongen och flytta stationshuset närmare. Låt vägen gå bakom stationshuset och fortsätta bortöver... Gör en ordentlig sjö på denna sida bron och låt det bli en å på andra sidan, som ringlar sig bort... Skippa övergångarna vid rastplatsen för hundar. Dom brukar bara ha en grind! Du kan sätta ut några bänkar där också... Annars bra jobbat!
![]() |
#20 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Visa gärna en linjekarta på rutten! Där man ser alla stationsnamn m.m.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
Medlem
|
![]()
Okej, här kommer en spårkarta
![]() Anledningen att det står halva tåg lite varstans är att jag har testat en plankorsning ![]() Jag har inte hunnit så långt med spåren p.g.a landskapsbygge, plankorsningsfix, problem etc.
Mvh Wasso Senast redigerad av Wasso den 2010-03-04 klockan 19:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Medlem
|
![]()
Idag har det hänt en del, jag har lagt om alla spår (bit för bit) så att allt är i km/h, dock inte på tallskogens personbangård då denna kommer tas bort. Inte så mycket att visa på bild.
![]()
![]() |
#23 |
Medlem
|
![]()
Hoppsan, den här tråden har jag helt glömt.
![]() Här kommer en uppdatering. Jag har bestämt att lägga alla spår innan jag börjar arbeta med landskapet. Linjen Tallskogen - Veberg kommer att bli oelektrifierad. Sträckan kommer att trafikeras med vagnarna Y158 och Y166. Resten av linjen kommer att trafikeras med X380 och vid enstaka tillfällen Y166 Från Veberg kommer det också gå fjärrtåg som trafikeras med X390. Dessa stannar endast i Korpdal (som är slutstation för regionaltågen Veberg - Korpdal) innan de försvinner ut på fjärrtågsbanan Var depåer och liknande kommer att ligga har jag inte bestämt än. Här är en spårplan: (Observera att "Höghastighetssträckan" inte är en höghastighetssträcka. Den kommer efter Veberg. ![]()
Mvh Wasso Senast redigerad av Wasso den 2010-04-10 klockan 12:27. |
![]() |
![]() |