|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2003-07-01, 22:18 | #16 |
Medlem
|
Din T21:a och alla dina lok ser ursnygga ut Tuff Tuff!!
Men forumet har ju legat nere i 4 Dagar, och då är det inte konstigt att ingen kollar, sen är många på semester, som t.ex Fredrik, han är på Mallorca! MVH Dson i Sandviken. |
2003-07-01, 23:00 | #17 |
Medlem
|
Säger detsamma jag förstår att Du är väldigt trött på det här.
Vad är det med alla? Folk skiter ju i hur många timmar man lägger ner på någonting. Lite kommenterar är ju det minsta man kan begära. Och det är alltid samma personer som skriver kommenterer, det uppskattas. Men är det bara för att vara snälla? Kolla på Linx. Jag vet inte hur många timmar vi lagt ner, och knappt fått några kommentarer. Minns när vi släppte Linx till första X2000-tåget och då var alla glada och kommenterade. Ja, det till och med startades nya trådar där man tackade för ommålningen. Nu kräver vi ju knappast det, men det är över lag väldigt dåligt med respons på detta forum nuförtiden. Inget illa menat, men så tycker och känner jag i alla fall. Och vissa andra också verkar det som. On-topic: Det var ett skitsnyggt lok du håller på med Tufftuff! Eftersom jag inte "tillhör" den här Simulatorn så svarar jag inte på så många inlägg om nya lok. Men jag tycker dom är väldigt fint det Du håller på med! Fortsätt i den stilen! Med vänliga hälsningar Pson |
2003-07-01, 23:05 | #18 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
Skitsnyggt Tufftuff!
Varför det inte kommer några kommentarer är väll inte så konstigt, det är ju 1 Juli idag, de flesta har Semester! Jag har bilder men dom skickas nog via mailen! //Json |
2003-07-01, 23:51 | #19 |
Senior Member
|
Håller me alla andra här i tråden på sätt och vis nu "mitt i sommaren" så kanske det inte är så många som hänger här på forumet en del har nog rest bort och andra kanske sitter ut vid sommarstugan skulle ja nog tro så det kan ju förklara saken eller så kanske en del har tröttnat på forumet.
Själv tycker ja att dina modeller är jätte snygga och själv klart ska du ha beröm för ditt ur snygga bygge/byggen det är vad JAG tycker iaf. Visst skulle ja kunna ge en slant för ditt fina arbbete (ja ger gärna 50 spänn till dig för T21an [] M.V.H Nicke! |
2003-07-02, 11:59 | #20 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
En snabbvisit fran internetcafet.
Din T21:a ser valdigt bra ut. Jag har nog mojlighet att fa fram bilder fran en T23-hytt men jag har noll koll pa hur mycket den skiljer sig fran T21 Nogon annan vet kanske? Kenny? tuff-tuff: Ditt mail kom fram och testobjektet har hos mig inte renderat i nogon krasch och vad jag hort inte hos de andra heller. Men darmed inte sagt att det nogot skumt anda da jag vet att Tomas hade problem med nogon rals pa liknande satt. Tyvarr ar det svart att lokalisera buggar som bara upptrader ibland... /Fredrik - fran ett just nu 31 gradigt Mallorca |
2003-07-02, 16:31 | #21 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
|
Tuff-tuff, du gör jättefina grejor!!
Fortsätt med det, alla har ju inte tumme med Gmax direkt //Roger |
2003-07-02, 17:26 | #22 |
Member
Reg.datum: Sep 2002
|
Snygga lok men tyvärr inget jag brukar köra med.
Jag är personligen inte negativ till tanken bakom ett kommersiellt paket. Hellre ett paket med 2-3 jvligt bra lok en 100 halvbra gratislok. STW:s saker är fantastiska men tyvärr är det inte så mycket annat att hänga upp i granen ännu. Tittar man på downloadstation så verkar 90% vara varianter på amerikanska diesellok, något jag är totalt ointresserad av. Ett paket som jag skulle betala någon hundring för. skulle kunna innehålla följande: -Några rälsbussar (Y7 m.m.) komplett med motorljud, hytt. -Ett X-paket med några varianter på X.X lok. -Den gamla GBG/Borås-pendeln(kommer f.n inte ihåg vad tåget heter men den har en rundad front, ett av de vackraste svenska tågen jag sett). -En helt bunt med svenskt gods -En svensk layout med några scenarios. Där har du något att bita i BM |
2003-07-02, 17:53 | #23 |
Member
|
Ett tillägg:
Tvärtom tror jag att det är precis vad Trainz i Sverige behöver; Ett bra kommersiellt paket med några kanongrejer (layout framförallt). Trot inte att det skulle var så svårt att få ut det på t.ex EB(Tradition) eftersom dom har ett 20-tal MSTS add-ons till försäljning. STW, TuffTuff m.m. borde ta sig en ordentlig funderare över det här. Säg ovanstående paket för 299:-, tror definitvt att det går att sälja. Dessutom ger det STW en morot att bygga mer . Cash is King som man säger. BM |
2003-07-02, 18:47 | #24 |
STW-member
|
STW har diskuterat att ta betalt men samtidigt som det ger pengar ökar också kraven och det är just det att man inte behöver prestera något som gör att det är roligt att fortfarande hålla på som vi gör. Och även om cash is king så tycker iaf jag att det är viktigare att det är roligt. Men man vet aldrig...
Förresten vad får ett välgjort lok med förarhytt kosta? Nu pratar vi 'top of the line' här... [8D] Janne Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
2003-07-02, 19:08 | #25 |
Member
|
Beror väl på vad det är för lok men jag tror 5-6$(50-60kr) låter rimligt.
Personligen tror jag mer på paket-stuket (som t.ex German Railroads 2 till MSTS). Det är inte bara för pengarna jag tog upp det här. Jag tror att Trainz skulle vara mycket större i Sverige om det syntes mer i affärerna. Frågan är bara hur man skall publicera ett sådant paket, kanske Auran kan hjälpa till? BM |
2003-07-02, 19:23 | #26 |
Member
|
X9 är det förresten. Vacker motorvagn som nog skulle göra sig i Trainz (finns inte ens till MSTS).
Y3 är ett annat skojigt lok. Förmodligen den mest orginella lok-designen jag sett i Sverige. Nu har jag det. Gör ett paket kallat "Tribute to Hilding Carlsson". Sedan kan ni få SJ att sponsra det . Garanterat PR för Trainz iallafall. BM |
2003-07-02, 19:31 | #27 |
Hedersmedlem
|
Hej Barman och Janne!
Jag är emot payware, det har jag sagt förut och det står jag för. När man blandar in pengar, brukar det roliga gå förlorat. Bygger inga modeller själv än, men kan tänka mig att det inte är roligt att bygga och ha världens press på sig, att det måste bli perfekt.... Sen tycker jag också payware är något som slår orättvist mot användarna, dom som har har bra ställt (fast jobb) skiter väl i ett par hundra för en modell, men dom som går i skolan eller är arbetslösa, för dom är 200kr mycket pengar. Finns ju många ungdommar som sysslar med MSTS och Trainz! OK, 50:- för ett lok klarar nog alla, men om allt (skriver: OM!) skulle kosta 50-100kr, då skulle det bli en dyr hobby det här och vissa kanske inte klara av att fortsätta med den, har ni tänkt på det???? Förstår heller inte snacket om att blanda in andra, för att få sälja sakerna. Då är det ju fler som ska tjäna pengar på detta och tufftuff och/eller STW måste ta mer pengar, för att dom ska få något själva. Ingen bra idé tycker jag!!!! http://pirpen.cjb.net/ |
2003-07-02, 19:51 | #28 |
Member
|
Men om alternativet är att aldrig få något gjort så föredrar jag betal-varianten.
Vad kostar en bio-biljett idag? 80-90kr? Det ger dig 90 minuters nöje medans ett bra lok varar några månader iallafall . Ta dom loken jag just nämde. Inget av dom existerar idag till vare sig Trainz eller MSTS. Om det krävs stålar för att dom skall komma fram så får det bli så . Pierre; Håll med om att svenska rutter/lok m.m. på butikshyllorna skulle öka intresset avsevärt i Sverige för Trainz. Som det är nu så verkar Trainz vara något av en företeelse för de närmast sörjande. Sedan tror jag visst att blanda in ABB/SJ/NOHAB etc skulle vara bra. Då skulle väl chansen att få korrekta ritningar/hytter öka dramatiskt? Kanske inte men jag tror det. BM |
2003-07-02, 20:00 | #29 |
Admin & STW-member
|
tuff-tuff
Jag vet att ett av dina pengahål är till en digitalkamera och jag skulle med gladje betala till om jag fick T21 i utbyte och det säger jag som just arbetslös När far vi se T46 Bjorn? /Fredrik - som hatar tangentbord utan a a o...kora med alt+nr ar inget kul |
2003-07-02, 20:19 | #30 |
Hedersmedlem
|
"Men om alternativet är att aldrig få något gjort så föredrar jag betal-varianten." Förstår inte vad du menar???? Du menar att ingen gör nånting nu, eller? Jag tycker det kommer titt som tätt till både MSTS och Trainz. Att säga som du säger, hjälper knappast tillväxten av modeller.
Sen går det ju att börja bygga själv, det finns ju Gmax. Ska själv försöka lära mig bygga, så fort min rutt är klar. Har samlat på mig en drös med ritningar, härifrån och andra sidor! Y3 är på gång till MSTS, men tyvärr inte till Trainz och X9, finns som du sa inte till varken MSTS eller Trainz än. Men jag är ganska säker på att dom kommer...... Jag förstår heller inte att du som inte har något emot att pröjsa inte betalar tufftuff eller emges (det dom vill ha!?) och får det lok du vill ha. Då får du det "på en gång"! Att svenska modeller på butikshyllorna skulle öka intresset, vet jag inte? Dom som sysslar med Trainz eller MSTS har nog hittat e-buzz och andra sidor redan..... Men jag vet så pass mycket att butikerna inte håller med den servicen utan att få nått, så modellerna skulle helt klart bli dyrare än du pratat om! Blanda in ABB/SJ m.m. har jag inte sagt nått om. Men dom skulle jag också vilja att det fanns ett samarbete med (för ritningar och info). Sen beror det på om dom är intresserade???? Förlåt, tufftuff om du tycker det spårat ur lite, men jag tycker det är viktigt att få med alla för/nackdelar med payware. http://pirpen.cjb.net/ |
|
|
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Ue nytt växlingslok från STW | emges | Trainz - Allmänt om Trainz | 37 | 2004-05-19 18:28 |
Nytt lok från MLM | micke321 | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 8 | 2004-02-06 09:44 |
Nytt från Svenska Wupper-expressen. | Pursche | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 4 | 2003-09-18 00:12 |
Nytt från TAC | LLJ | 3D-design - Trainz | 0 | 2003-08-20 10:38 |
Nytt ånglok direkt från smedjan | Hawk | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 5 | 2002-06-10 07:46 |