![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Senior Member
|
![]()
Alltså ska jag göra så här[8]
![]() ![]() /Alex |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Senior Member
|
![]()
Hallo jag undrar hur jag gör i en sån här situation[?]
![]() /Alex |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Niträknare & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Senior Member
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
Senior Member
|
![]()
Hur gör jag i en sån här situation.Nån som orkar fixa nån bild
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Senior Member
|
![]()
Är det nån som har någon bild då
![]() /Alex |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]()
Titta på denna bild, se om de funkar
Lila streck: stolpar med uteliggare Grön linje: Elledning från sidospåret Röd linje: Elledning från huvudspår Svart linje: järnvägsräls ![]() MVH Erik ![]() VD,Railway Transport System Kontrakt: http://www.svttl.se/rts.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Senior Member
|
![]() Citat:
![]() ![]() /Alex |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]()
Inte speciellt svårt; försök lite först..
MVH Erik ![]() VD,Railway Transport System Kontrakt: http://www.svttl.se/rts.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2003
|
![]()
Du kan inte sätta ändstolpen före växeln då korsar virarna varandra och en bit blir utan vire så i verkligheten skulle det gå åt skogen.
Gör så här, fortsätt med stolparna på spåret som går rakt fram och sätt ut en lös stolpe där viren tar slut på stickspåret, sätt en enstolpe 20-30 meter upp längs spåret effter dom gått ihop altså nedan för bilden här. ![]() Nu skall du sätta ut en extra strömavtagare på stolpen som är närmast växeln. Flytta stolprn så den kommer in liten bit upp där spåret delar sig. ![]() Drag nu lös vire från stolpen och klicka ut bakom stolen med extra strömavtagare och dra vidare till endstolpen,för sedan viren på plats. Ett annat problem är om man drar ifrån 2 håll och möts som på bilden, men då gör man en grej som ofta förekommer i verkligheten, där man kan bryta strömmen på ena delen och ha kvar ström i den andra. ![]() Sätt ut 2 ändstolpar och 2 med dubbla strömavtagare. Här har jag fuskat med tyska eftersom det finns färdiga och det går ju bra så länge man använder gamla stolpar. Drag nu viren på utsidan om stolparna. ![]() För sedan in viren på plats så dom inte korsas. ![]() Färdigt. Lycka till med banan. Göran. http://hem.wtnord.net/k00468/index.htm GN |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Medlem
|
![]()
Hej du!
Du kan sätta en stolpe vid växeln och sätta ihop trådarna på den. sedan kan du rätta ut trådarna med att trycka på split spline O eller Q. Det går bra även på stora bangårdar. v.h. Arne |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Luftledningar | gec44-9w | Landskapsdesign - Trainz | 2 | 2004-08-10 22:36 |
Pressbyrån och luftledningar?? | tagmupp | Trainz - Allmänt om Trainz | 5 | 2004-05-01 13:23 |
Perronger?? Luftledningar?? | tagmupp | Trainz - Allmänt om Trainz | 4 | 2004-04-27 17:01 |