![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Medlem
|
![]()
Kan du inte släppa loket i vilket fall, Robban? Det skulle inte alls vara dumt att ha en riktig Rc3 i Train Simulator!
![]() Allt behöver inte vara perfekt, taket till exempel. ![]() Med vänliga hälsningar Pson ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Nytt krafs på taket
![]() Ny front (iofs. så är hela korgen ny) saknas en del pryttlar ![]() Hela mankemanget ![]() Ska göra lite prover i andra burken, men det sluta väl med att man vill ta med sig yxan, pumphaglet och eldkastaren och hälsa på Bill Gate$ Robban |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]()
Ser ju fantastiskt ut. Sen är det upp till Pson och ni andra till att fixa en fotorealistisk textur till denna jättefina skapelse.
/Mohammad, VD på CT Inc. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
- Fan vad du aeger! Ta inte illa upp men en liten detalj! Om du kunde ändra nummret till ett orginal nummer? Orginal nummrena är 1057-1066.. Tack för en snygg modell Robban.. Hoppas du har fått tillbaka intresset!
![]() För övrigt sliter jag som en varg för TKAB paketet.. Alla vagnar är målade och nu återstår lite små jobb.. Men till nästa helg så kanske det ligger hemma i din dator ![]() Med vänliga hälsnignar DJTimboy ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Medlem
|
![]()
Kanonsnyggt lok Robban! Det hoppas jag att du släpper snart! [
![]() Citat:
![]() ![]() Mvh, R o g e ® Moderator Svenska 3D-Tåg Regler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
Hedersmedlem
|
![]()
Originalnummer blir det på Rc3 i original (det här är ett ombyggt/modifierat)
Tyvärr föll proverna väl ut (måste göra om alla igen, och det är inte 1 lok kan jag säga) Rc3 Ny och Rc6 Halvny ![]() EDIT : sen måste jag ju göra om vagnarna åxå (A7 är redan påbörjad, för nått år sedan) Robban |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Medlem
|
![]()
Kalasfina bilder. En liten kommentar bara angående ventilatorer. Alla Rc-lok är 'tyristorstyrda'. Jag tänker inte gå in på hur det fungerar men i alla fall så är det en steglös reglering från 0% till 100% på gasreglaget. I Rc2 - Rc 6 så är dessa tyristorer ( som blir väldigt varma) oljekylda. I den första versionen Rc1 däremot så är de luftkylda och därför så har Rc1 många fler ventilatorer än de andra loken. En Rc1 låter som ett jetplan när man kör med den. Det är ett mycket karaktäristiskt ljud.
Rent generellt så behövs det 'bara' fyra olika versioner av loken för att få alla Rc-lok som rullar i Sverige. - Rc 1, 2, 3 och 4 kan alla ha samma lok (olika loknummer i texturen) Dessa skulle behöva tre olika cabwiew. - Rc 5/6 kan ha en version av loket och det är bl a luftintagen som är annorlunda än den första typen. Det finns två olika versioner av instrument där det är analog eller digital hastighetsmätare som skiljer. - Rm har inga skivbromsar, max sth 100 km/tim och tre fjärdrar i boggien iställer för två. Har man alltså gjort en egen Rc 1,2, 4 så kan man lätt ändra detta. Instrumenten är som i en Rc2. - ÖBB Rc har endast en övre strålkastare och andra strömavtagare som skiljer en Rc2. De har också en egen instrumentering och några lok har elektrisk motståndsbroms. Förutom dessa så finns det egentligen två typer till. Dels Norska El16 och Några lok som man köpte i Iran. Dessa har inga sidofönster. Detta var lite 'övrig information' angående Rc-loket som finns i fler versioner än man tänker på eftersom de i stort sett är identiska utifrån. M v h /Pursche www.svttl.se ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Hedersmedlem
|
![]()
Är väl uppe i 15 planerade versioner på 14 olika 3d modeller.
9 börjar väl likna klara, förutom det jag glömt (och struntat i). ![]() Robban |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Hedersmedlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Medlem
|
![]()
Mycket snyggt!
Kommer bli kul att få köra runt med de där Godisbitarna sedan ![]() MVH Daniel ![]() VD för UBOPGE Turn on your headlights If you don't like what you see - Turn them off! |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Tidigare mrdaddydj
|
![]()
Som orginalet i verkligheten [
![]() Snyggt! ![]() Blir kul att åka runt i dom senare ![]() ![]() ![]() Erik Höglund |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Hedersmedlem
|
![]()
Nyare Rc´n http://user.tninet.se/~kaq747p/bilder/RcNew.zip 9 olika 2,4Mb.
Från Rc4 och upp är mappningen ändrad på räckena i fronten. Ett par restprodukter http://user.tninet.se/~kaq747p/bilder/RcOebb.zip 0,6Mb. Är ju trots allt från Svedala från början, och har nu hittat hem. Omgjorda pass80 http://user.tninet.se/~kaq747p/bilder/A7B7Alpha.zip 0,8Mb. Nytt tak och förhoppningsvis fungerande alpha, A7 var min testvagn på 1024alpha (funkade på ALLT utom den nu när den här datorn klarade av att görat). De äldre Rc målningarna kommer senare (godkännande). Och de kommer att sabba nuvarande aktiviteter (samma namn :-). Har blivit 17 olika 3d filer hitills. Ansvarig banmeister på BB kan slänga upp allt där när tid, ork och lust infinner sig. Gonatt sa Robban |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Veteran
|
![]() ![]() hej Robban Jag såg ditt inlägg redan i natt, laddade hem filerna och testade dom. Kanonfina lok och vagnar, nu med halvtransparanta fönster. Jag va för trött att skriva nått, så ja tänkte att de gör ja i morrn. Jag trodde att rätt många redan hade skrivit, men inte nån....[:0] All heder och tack för ditt fina arbete. ![]() ![]() Hawk ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]()
Hej Robban
![]() Har laddat ner och installerat lok och vagnar, ska göra consist också så man kan köra omkring lite ![]() Bra gjort ![]() ![]() Tja, vad ska man annars säga,hmm ![]() mvh bengt |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2003
|
![]()
Hej!
Man bugar och bockar samt lyfter på hatten Grymt fint jobb Robban!!! mvh Kenneth Andersson Växjö |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Något bra program för att snabbt ändra eng filer? | Dson | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 4 | 2004-05-21 22:32 |
Hur ändra till SP3 content. | By Pell | Trainz - Allmänt om Trainz | 4 | 2003-01-12 18:09 |
Hur ändra texten i monitorn i MSTS ? | Rogge | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 19 | 2002-11-05 19:06 |
Fredrik går det att ändra sin profil... | RapidHO | Off-topic | 3 | 2002-07-20 21:30 |
ändra kopplings-typ | Burge | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 9 | 2002-07-12 08:48 |