![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Hm, inga svar...[V] Äh, jag förstår att det inte är så lätt att bara hjälpa mej så där. Så jag ska inte kaga, på något sätt. Men jag hoppas att någon har en teori om varför det blir så här, för jag vill ju så gärna att SP2 ska fungera. För öppningsbara dörrar på tågen m.m. är ju toppen. Men, om ingen kan hjälpa mig, kanske ni kan posta lite bilder så jag får se hur det ser ut?
/ Joel |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Vad har du för dator? Ge oss lite info...
Hur länge väntar du sedan när det står 100% innan du ger upp? 5 min? 10 min? 15 min? Ett tips kan ju vara att installera om TRS och lägga på SP1 och sedan SP2 (den mindre SP2) och de om det blir någon skillnad... Jag antar att du kör SP2 dirket från hårddisken och inte via CD, för det fungerar inte. Hur mycket ledigt har du på disken? ___________________________________ Fredrik Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem
|
![]()
Jag har 1,75 GB ledigt, det kanske är lite?
/ Joel |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Medlem
|
![]()
Okej, jag undrar så vad det är som inte stämmer...
/ Joel |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Medlem
|
![]()
Nej, jag hittar inte SP1 någonstans. Har du en direktlänk?
![]() / Joel |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Admin & STW-member
|
![]()
http://www.nordicsoftsales.se/trs200...4_753-2042.exe
___________________________________ Fredrik Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Medlem
|
![]()
Tack så mycket!
![]() / Joel |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Det vill fortfarande inte funka, trots ditt tips Fredrik.[v] När jag kört SP1 och väntat kanske i nån minut på 100% läget och öppnar Avsluta Aktivitets-fönstret så står det TRS2004 Service Pack 1 2042 [Svarar Inte]. Eftesom jag då antar att programmet hängt sig, avslutar jag det eftersom det stod på 100% och borde vara klart. Jag sartar nu TRS2004 utan några som helst felmeddelanden. Men när spelet laddat klart så står det Build 753 nere i högra hörnet. Alltså har spelet inte uppdaterats ett dugg. Angående min dator, jag har . TRS2004 ligger också installerat på D:, men det har väl ingen betydelse om man installerar på D: eller C:? Som ni förstår så körde jag aldrig den mindre versionen av SP2 eftersom det började strula redan när jag kört SP1. Och nu börjar jag bli lite trött på allt det här, så snart ger jag faktiskt upp. Ni får ursäkta mig, men jag har lite dåligt tålamod nu när jag hållt på i flera dagar och försökt installera. / Joel |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Admin & STW-member
|
![]()
Jag tycker du borde göra ett sista försök och då låta datorn stå i en timme utan att du rör den. Att det står "programmet svarar inte" behöver inte alls betyda att det hängt sig. På min dator blir det samma sak. Låt datorn stå i upp till en timma. Gå ut i solen under tiden eller gör något helt annat.
Om det fortfarande inte hänt något när du sedan kommer tillbaka (och då inte efter 10-15 min) utan ge datorn ordentligt med tid, då är det ev. något fel. ___________________________________ Fredrik Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
STW-member
Reg.datum: Nov 2002
|
![]()
Hej.
Det är normalt att det tar "en liten stund" efter 100% innan installationen är klar. Hur lång tid "en liten stund" är varierar beroende på dator prestanda. /Lars ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Nu har jag följt erat tips, och det funkade! ![]() 1. Hur ställer man in antalet passagerare på stationer? 2. Hur öppnar man dörrarna på tågen, kan man öppna på alla passagerartåg? 3. Vart ställer man in hur AI-tågen ska gå efter tidtabell? 4. Jag tycker inte att det ser ut som om man kan öppna dörrarna på alla vagnar och så. Är det bara vissa vagnar som man kan öppna dörrarna på? Om man ska kunna det på alla vagnar, så är det nåt som inte stämmer med mitt SP2... / Joel |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Admin & STW-member
|
![]()
Några svar
1) Välj "?" och klicka på den station du precis satt ut och vill ändra parametrar för. Kom ihåg att det bara är saker under "TRS2004" som har dessa scriptade funktioner. 2) Dörrarna öppnas automatiskt när du är vid rätt plats på stationen. Det är bara 3 tåg som kan öppna dörrarna har jag för mig. Samtliga av de 3 finns under "TRS2004"-kategorin 3) Du måste lägga till "Drive schedule rule" och sedan editera den. 4) Se svar 2 ___________________________________ Fredrik Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Medlem
|
![]()
Tack för svaren Fredrik!
![]() / Joel |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Auran presenterar glada nyheter! | Fredrik | Trainz - Allmänt om Trainz | 12 | 2004-01-16 15:28 |
Lite kortfattad info om vad Henk från Auran sa | Fredrik | Trainz - Allmänt om Trainz | 3 | 2003-08-13 11:29 |
Vilka saker finns i Trainz men inte i MSTS? | Olaf Lindström | Trainz - Allmänt om Trainz | 4 | 2003-02-09 17:22 |
Krokodoilen finns nu att ladda från Auran. | By Pell | Trainz - Allmänt om Trainz | 3 | 2003-01-11 22:18 |
UTC Patch släppt + Bonus [krokodil] | Fredrik | Trainz - Allmänt om Trainz | 10 | 2002-12-21 12:06 |