Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-05-07, 19:40   #16
Joel
Medlem

Reg.datum: Feb 2002
Standard

Hm, inga svar...[V] Äh, jag förstår att det inte är så lätt att bara hjälpa mej så där. Så jag ska inte kaga, på något sätt. Men jag hoppas att någon har en teori om varför det blir så här, för jag vill ju så gärna att SP2 ska fungera. För öppningsbara dörrar på tågen m.m. är ju toppen. Men, om ingen kan hjälpa mig, kanske ni kan posta lite bilder så jag får se hur det ser ut?

/ Joel
Joel besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-05-07, 19:45   #17
Fredrik
Admin & STW-member

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Vad har du för dator? Ge oss lite info...
Hur länge väntar du sedan när det står 100% innan du ger upp? 5 min? 10 min? 15 min?

Ett tips kan ju vara att installera om TRS och lägga på SP1 och sedan SP2 (den mindre SP2) och de om det blir någon skillnad...

Jag antar att du kör SP2 dirket från hårddisken och inte via CD, för det fungerar inte.

Hur mycket ledigt har du på disken?

Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-05-07, 19:50   #18
Joel
Medlem

Standard

Jag har 1,75 GB ledigt, det kanske är lite?

/ Joel
Gammal 2004-05-07, 20:01   #19
Fredrik
Admin & STW-member

Standard

Nej det borde räcka. Jag har kört uppdateringen med ungefär lika lite utrymme ledigt men det har gått bra.

Gammal 2004-05-07, 20:03   #20
Joel
Medlem

Standard

Okej, jag undrar så vad det är som inte stämmer...

/ Joel
Gammal 2004-05-07, 20:07   #21
Fredrik
Admin & STW-member

Standard

Har du redan testat det tips jag gav?

Gammal 2004-05-07, 20:09   #22
Joel
Medlem

Standard

Nej, jag hittar inte SP1 någonstans. Har du en direktlänk?

/ Joel
Gammal 2004-05-07, 20:16   #23
Fredrik
Admin & STW-member

Standard

http://www.nordicsoftsales.se/trs200...4_753-2042.exe

Gammal 2004-05-07, 21:10   #24
Joel
Medlem

Standard

Tack så mycket!

/ Joel
Gammal 2004-05-09, 10:23   #25
Joel
Medlem

Standard

Hej!

Det vill fortfarande inte funka, trots ditt tips Fredrik.[v] När jag kört SP1 och väntat kanske i nån minut på 100% läget och öppnar Avsluta Aktivitets-fönstret så står det TRS2004 Service Pack 1 2042 [Svarar Inte]. Eftesom jag då antar att programmet hängt sig, avslutar jag det eftersom det stod på 100% och borde vara klart. Jag sartar nu TRS2004 utan några som helst felmeddelanden. Men när spelet laddat klart så står det Build 753 nere i högra hörnet. Alltså har spelet inte uppdaterats ett dugg. Angående min dator, jag har . TRS2004 ligger också installerat på D:, men det har väl ingen betydelse om man installerar på D: eller C:? Som ni förstår så körde jag aldrig den mindre versionen av SP2 eftersom det började strula redan när jag kört SP1. Och nu börjar jag bli lite trött på allt det här, så snart ger jag faktiskt upp. Ni får ursäkta mig, men jag har lite dåligt tålamod nu när jag hållt på i flera dagar och försökt installera.

/ Joel
Gammal 2004-05-09, 10:46   #26
Fredrik
Admin & STW-member

Standard

Jag tycker du borde göra ett sista försök och då låta datorn stå i en timme utan att du rör den. Att det står "programmet svarar inte" behöver inte alls betyda att det hängt sig. På min dator blir det samma sak. Låt datorn stå i upp till en timma. Gå ut i solen under tiden eller gör något helt annat.

Om det fortfarande inte hänt något när du sedan kommer tillbaka (och då inte efter 10-15 min) utan ge datorn ordentligt med tid, då är det ev. något fel.

Gammal 2004-05-09, 16:56   #27
LLJ
STW-member

Reg.datum: Nov 2002
Standard

Hej.

Det är normalt att det tar "en liten stund" efter 100% innan installationen är klar. Hur lång tid "en liten stund" är varierar beroende på dator prestanda.

/Lars

LLJ besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-05-09, 18:45   #28
Joel
Medlem

Standard

Hej!

Nu har jag följt erat tips, och det funkade! Men eftersom jag nyinstallerat TRS2004 innan jag körde patcharna så hände något oväntat när jag skulle starta spelet. Ni vet att när man nyinstallerat spelet så kommer det ju alltid upp en ruta om att man ska registrera sitt spel, och den rutan var på Franska eller nåt. Konstigt, men annars var det engelska och det verkade funka. Och när man startar spelet så kommer först introfilmen upp, och sedan statusen för laddningen av spelet. Nedan för den linjen utan "lampor" ska det ju på den nordiska versionen stå först Auran, sedan Nordic Softsales och sist Auran Jet. Dessa tre namn har ju sina logotyper med. Hoppas att ni hänger med nu, men för mig så ligger inte Nordic Softsales logotype där, utan det är bara helt tomt i mitten. Men jag har lite frågor som jag skulle vilja få svar på angående SP2:

1. Hur ställer man in antalet passagerare på stationer?
2. Hur öppnar man dörrarna på tågen, kan man öppna på alla passagerartåg?
3. Vart ställer man in hur AI-tågen ska gå efter tidtabell?
4. Jag tycker inte att det ser ut som om man kan öppna dörrarna på alla vagnar och så. Är det bara vissa vagnar som man kan öppna dörrarna på? Om man ska kunna det på alla vagnar, så är det nåt som inte stämmer med mitt SP2...

/ Joel
Gammal 2004-05-09, 19:54   #29
Fredrik
Admin & STW-member

Standard

Några svar

1) Välj "?" och klicka på den station du precis satt ut och vill ändra parametrar för. Kom ihåg att det bara är saker under "TRS2004" som har dessa scriptade funktioner.

2) Dörrarna öppnas automatiskt när du är vid rätt plats på stationen. Det är bara 3 tåg som kan öppna dörrarna har jag för mig. Samtliga av de 3 finns under "TRS2004"-kategorin

3) Du måste lägga till "Drive schedule rule" och sedan editera den.

4) Se svar 2

Gammal 2004-05-09, 20:40   #30
Joel
Medlem

Standard

Tack för svaren Fredrik! Men varför har Auran gjort det så? Jag skulle viljat att man kunde öppna dörrarna på Y1:an och få passagerare på de svenska stationerna. Annars blir det ju inte kul.[V] Finns det inte en möjlighet att man kan skapa sådana funktioner på dom svenska stationerna? Finns det också någon möjlighet att få animerade dörrar på den kära Y1:an?

/ Joel
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Auran presenterar glada nyheter! Fredrik Trainz - Allmänt om Trainz 12 2004-01-16 15:28
Lite kortfattad info om vad Henk från Auran sa Fredrik Trainz - Allmänt om Trainz 3 2003-08-13 11:29
Vilka saker finns i Trainz men inte i MSTS? Olaf Lindström Trainz - Allmänt om Trainz 4 2003-02-09 17:22
Krokodoilen finns nu att ladda från Auran. By Pell Trainz - Allmänt om Trainz 3 2003-01-11 22:18
UTC Patch släppt + Bonus [krokodil] Fredrik Trainz - Allmänt om Trainz 10 2002-12-21 12:06

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:35.