Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-08-06, 20:03   #16
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Hej allihopa och tack för att ni stöttar mig!

Jag kan ha förhastat mig, men lusten försvann totalt....

Det må ha varit fel av mig att lägga upp bilden på den ommålade DSB IR4:an, men jag trodde inte att det skulle bli sånt liv över det!?

Jag la ju bara upp den för att visa, att kan göra ett "Öresundståg" själv (som blir ganska likt!). Det var aldrig meningen att lägga upp ommålningen nånstans!

Jag skulle heller aldrig komma och påstå att jag gjort nått jag inte gjort. Jag skriver alltid i readme, vem som gjort orginalet!!!!

Att man ska behöva fråga om tillstånd för att få lägga upp en bild på ett ommålat tåg (som inte ens är tänkt att släppas), måste vara höjden av löjlighet!?

Jag vet att alla inte är så här löjliga, när det gäller detta med tillstånd, men tyvärr råkar man ut för det i mellan varven och då känns det väldigt jobbigt!

Varför kan det inte räcka med att man skiver i readme vem som gjort orginalet? Varför ska man överhuvudtaget behöva jaga tillstånd? Och att måla om objekt och tåg, varför ska man inte få det? Är det inte bra med variation?

Många är less på detta med copyright och tillståndsjagande och många har gett upp före mig. Det måste bli en ändring på detta, annars kommer fler försvinna från MSTS!

Jag vill absolut inte att andra ska ge upp, bara för att jag gjort det. Jag kommer följa forumet (fast på åskådarplats!) och säkert också köra tåg ibland..... Nåndag kanske jag sätter igång och bygger igen, men just nu vill jag tyvärr bara spy på MSTS.

Ni som fortfarande bygger era rutter och står ut med allt möjligt skit man får ta, beundrar jag. Lycka till!

http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-08-06, 21:46   #17
Olaf Lindström
Moderator

Reg.datum: Dec 2002
Standard

Hej!(jag kanske skriver lite mycket här men men!)

Låter som en mycket bra ide, då kan du ju alltid återkomma om det blir någon lust för msts framöver. Sen har du väl också något att vänta på, tillexempel den härliga rutten LLJ som hela forumet dregglar över skulle jag tro!

MVH: Olaf "vr98olli" Lindström
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-08-07, 00:35   #18
knebert
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Standard

Hej!

Jag hoppas verkligen att du kommer tillbaka...
Det är vi alla förunnat att ta en paus och fundera över saker och ting. Utan dej så hade i varje fall inte jag suttit där jag sitter idag efter all den hjälp som jag har fått av dej och jag vet inte hur jag skall tacka dej....
Men som jag har skrivit i mail med mera så hoppas jag verkligen att du kommer tillbaka...
Ta en "dansk" öl och må gott så kanske du får upp lusten för detta igen..Alla kan vi tappa lusten ibland, det vet du ju själv att jag ochså har gjort, men lik förbenat så sitter man där ändå och pular med tåg och annat som hör till...

MVH Kenneth
knebert besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-08-07, 02:37   #19
Byggare Bob
Guest

Standard

Pierre, hur blir det med Solberga lokaltrafik??? Kommer du fortsätta att bygga på den, eller?

Byggare Bob
VD U-StadtBahn "Om inte solen skiner, så gör vår personal det!"

Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
lei av MSTS ?? [Har alla tröttnat på MSTS?] Avslutat konto MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 13 2003-06-18 00:10
Har tröttnat på MSTS Jonte Off-topic 7 2002-07-22 16:46

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:52.