|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2003-06-15, 00:28 | #1 |
Medlem
|
lei av MSTS ?? [Har alla tröttnat på MSTS?]
det virker som de fleste er lei av MSTS. Er det sant ?
Jørn Rondestvedt EDIT: Jag flyttade tråden från "3D-design/Ommålningar - MSTS" till "MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator". (Jag hoppas att jag översatte rubriken rätt. [:0] ) |
|
2003-06-15, 01:56 | #2 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
Hej
Ja tycker oxå att de verkar så.[xx(] Inget större intresse verkar de vara längre. Alla går väl bara och väntar på msts-2. Så allt arbete man lägger ner nu på msts-1, är kanske bortkastat. [|)][|)] Hawk |
2003-06-15, 10:49 | #3 | |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
Citat:
PS. Jag kommmer då ALDRIG avinstallera MSTS1 då jag bara älskar spelet! --------------- Hälsningar: Som fylle 14 den 2/6! =) |
|
2003-06-15, 17:13 | #4 |
Medlem
|
- Ja, jag tror att många "tröttnat" på MSTS. Själv tycker jag inte det är lika roligt att köra längre och kör därför mer sällan.
Precis som Hawk så tror jag att dom flesta väntar på MSTS2 och när den kommer är jag övertygad om att intresset kommer att stiga igen, hos andra samt hos mig själv. ( Jag körde dock på North East Corridor idag. ) Mvh R o g e ® |
2003-06-15, 19:05 | #5 |
Medlem
|
Tror som Rogge..
Man tröttnar på MSTS efter ett tag, men när man ser att en ny rutt/sak kommer (såsom NDK 4) så testar den rutten/saken.. Jag såg att NDK 4 kom, tankade ner, testade. Jag såg då att den är bra, börjar köra den. Det växlar nog också, man tappar intresset nån vecka/månad men börjar köra igen... Och sen så är väl en del på semester också. Och en del väntar på MSTS 2... MVH Dson i Sandviken. |
2003-06-15, 20:06 | #6 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
|
2003-06-15, 20:07 | #7 |
Medlem
|
Håller på att flytta... [xx(][xx(]
/Lars B |
2003-06-15, 22:41 | #8 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
Neida, ikke alle...
Vi på www.tainsim.no har akkurat startet opp igjen... Mye arbeid å gjøre før MSTS-2 evt. kommer på banen. oudrun Trainsim.no |
2003-06-15, 23:05 | #9 | |
Moderator
|
Citat:
Länken syns ej och det är lite dumt ju![|)] ---- Det fattas sådana hära tecken för att länken ska funka! " " (quota detta inlägg för att se exempel!) --------------- Hälsningar: Som fylle 14 den 2/6! =) |
|
2003-06-16, 09:33 | #10 |
Guest
|
MSTS är ett av de spel, som man måste köra intensivt för att få grepp om det. Då kan det bli tröttande efter ett tag; när jag får den känslan, avinstallerar jag spelet och parkerar boxen i ett skåp. Så gjorde jag med MSTS, men följde forumet lite av och till. Och nu, drygt ett halvår senare, installerade jag det igen och tycker det är som nytt; kanske ändå roligare för nu behärskar man finesserna och behöver inte börja från scratch och använder det mindre intensivt.
Jag har växlat med SimCity4 och SidMeiers Simgolf och det är det samma med dem; efter tag har man fått nog och så är det hur bra spelen än är. Jag tycker inte man skall hålla på med ett spel som upplevs som tjatigt; vi har ju den här hobbyn för vårt nöjes skull, eller hur? //wilburt [8D] |
2003-06-16, 10:08 | #11 |
Medlem
|
Hej.
Det er ikke rigtigt. Her i Danmark har vi et stort forum på train-sim.dk. I Danmark bliver der i øjeblikket lavet mange ruter fra det virkelige liv, hvilket gør MSTS spændende, når at man kan kende igen stederne hvor at man kører. I øjeblikket er der følgende Danske ruter som næsten dækker hele Danmark: EDK : Eastern Denmark. Dækker fra Århus i Jylland til Helsinborg i Sverige. NDK: Northern Denmark: Dækker fra Århus til Frederikshavn. SDK: Southern Denmark: Dækker fra Middelfart til Flensburg i Tyskland. VDK: Vestern Denmark: Dækker den Jyske Vestkyst. HFHJ: Dækker privatbanen fra Hillerød til Hundested på Sjælland. ØSJB: Dækker banen på Stvens på Sjælland. Lollandsbanen: Dækker Sydsjælland fra Vordinborg til Rødby/Gedser. Endvider er der 2 privatbaner mere under bygning. Vandborg |
2003-06-17, 19:01 | #12 |
Hedersmedlem
|
Jag tror man "måste" bygga eller måla (alltså skapa nått!) för att inte tappa intresset!? Att "bara" köra, är inget för mig iallafall.
http://pirpen.cjb.net/ |
2003-06-17, 23:04 | #13 |
Guest
|
Tagga ner, det är klart att det finns intresse för MSTS! Både Mazz och Hawk släpper ju inom kort (?) sina superrutter, då drar MSTS vidare till nya höjder... men visst håler jag med er om att det har varit tyst i den här avdelningen av forumet...
____________________ / Lukas Nilson www.s-klass.cjb.net |
2003-06-18, 01:10 | #14 |
Member
|
Jag håller med Vandborg, det som gör MSTS så intressant, det är faktiskt tillgången på riktiga rutter. Det är nåt jag saknar i Sverige att vi i vårt avlånga land med så mkt linjer att bygga, inte har en enda rutt som är från verklighet. Därmed inte sagt att fiktiva rutter inte duger. Det gör det, och jag kan bara hålla med här att jag ser verkligen fram emot att få provköra nya KMJ och LLJ sen när dem släpps.
/ P E |
|
|
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Hejsan Alla MSTS älskare | Lonkka | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 13 | 2003-06-15 16:06 |
Har tröttnat på MSTS | Jonte | Off-topic | 7 | 2002-07-22 17:46 |