![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Niträknare & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Du är långtifrån ensam och jag håller med om att den grundläggande bristen på design gör att "vi" stackars AI förare ibland gör dom mest tokiga saker. Till och frånkopplingar i bangårdar, rundgångar och liknande har i alla fall jag inte fått att fungera tillfredställande i TRS2004 och det är jag inte ensam om, i alla fall om man får tro inlägg i Aurans forum. Vilka ändringar som gjorts till TRS2006 och hur dom skulle påverka ditt fall kan jag inte uttala mig om men jag kan säga att AI logiken inte är omskriven i grunden vilket egentligen skulle behövas för att alla skulle bli nöjda. Sen är ju frågan om man överhuvudtaget kan formulera den sortens logik som behövs. Antalet tänkbara lösningar är stort och att sätta upp regler för hur man ska välja vilken som är bäst är som jag ser det omöjligt