![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#31 | |||||||
Member
Reg.datum: Sep 2002
|
![]() Citat:
Citat:
Citat:
![]() Citat:
![]() Citat:
Citat:
Citat:
[quote]quote:<hr heigh |
|||||||
![]() |
![]() |
#32 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Barman, Barman du driver mig till vanvett......
Jag menade att om du säger så, så kanske dom som gör modeller tröttnar och slutar göra dom. Det lät som du tyckte att inget blev gjort! Tufftuff har inte gjort nån Y7, vad jag vet???? Lok-Kalle har gjort en jättefin däremot. Hur stor volym tror du det blir då, med svenska modeller? Att det blir det med German Railroads är väl inte så konstigt. Tyskland är ju en jättemarknad! Undrar om svenska modeller kan slå i Tyskland eller USA????? Jag har inte påstått att någon blir/är tvingad att köpa modeller (om dom inte vill!). Men man kan bli det, om det kommer mer och mer payware! ![]() http://pirpen.cjb.net/ |
![]() |
![]() |
#33 |
Member
|
![]()
Det är mycket enkelt Pierre. Det är upp till var och en om dom vill ta betalt för sina modeller, likaså att betala för dom. Svårare en så är det inte.
Jag personligen betalar för bra modeller. Du gör det inte. Då var det avklarat. Att svenska modeller slår utomlands kan säkert STW vittna om. Deras modeller laddas ner från hela världen. Sorry ang Y7:an. Lok-Kalle skall det vara ![]() BM |
![]() |
![]() |
#34 |
Member
|
![]()
Tja. Danskar och norrmän laddar ju titt som tätt ner saker från STW. Varför skulle inte dom vara intresserade?
Tror säkert en och annan tysk skulle vara intresserad. Men visst; Sverige är inte någon jättemarknad, det betyder dock inte att den är obefintlig. Sverige har ett ganska stort tågintresse. BM |
![]() |
![]() |
#35 |
Medlem
|
![]()
Alltså, jag vill inte lägga mig i allt....
Men jag vet inte vem jag ska hålla med Visst, det är inte kul att betala för sakerna, en Vuxen som jobbar och tjänar pengar betalar gärna en hundring. Men jag+alla andra ungdommar, hur mycket tjänar vi? Jag får 200 Kr, i månaden. Det räcker inte till et lok här och där, om jag köper 10 Lok för runt 50-100 kr så blir det ungefär 500-1000 Svenska Kronor, och det är mycket det!! Fast å andra sidan så är det inte roligt för en 3-D Byggare att släppa alla sina saker helt Gratis, de har ju trots allt lagt ner mycket tid på att bygga 3-D modellen. + alla ev. ritningar+ andra ev. kostnader.. Så, vem jag ska hålla med kan jag inte bestämma mig för, jag är delad...[|)][:I][ ![]() Men nu kan vi väl återgå till Topic!? ![]() ![]() MVH Dson i Sandviken. ![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Member
|
![]() Citat:
![]() Men se det så här. Ett sjuhelsikes lok för 50kr kan ju vara ett bra komplement till alla gratislok man har. Det är ju inte så att allt blir payware bara för att någon tar betalt för ett extrafint lok (vi snackar trots allt om riktigt genomarbetade modeller). BM |
|
![]() |
![]() |
#37 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej igen!
tufftuff: Sa du inte att du vill sälja några lok? Är inte det att tjäna pengar? Nu säger du så här: "Vore det så att jag ville tjäna pengar, slutade jag helt med det svenska och gick över till enbart Tyskt & Amerikanskt." Allt som man säljer och får betalt för, tjänar man väl pengar på (ja, om man inte köper det dyrare själv förståss!)? Du behöver inte ursäkta dig eller nått, var istället rak och säg att du vill ha pengar för allt arbete du lägger ner. Jag respekterar ditt beslut, men systemet "payware" tycker jag inte om! Jag förstår att det är mycket arbete nerlagt på varje modell, men går det inte snabbare och lättare att göra dom, eftersom man borde bli bättre på 3d-programet ju mer man håller på med det? Barman: Ja, att folk från hela världen laddar ner svenska gratis modeller är inget konstigt. Men hur blir det när dom ska få betala tror du? Jag har själv laddat ner massor av tåg ifrån hela världen, men skulle jag behöva betala för ett amrikanskt tåg, så struntar jag i tåget. Visst jag fick också en chock när jag flyttade hemifrån. Men du kan inte jämföra nån som har 200-300kr i månaden och bor hemma, med nån som har c:a 10 000kr i månaden..... Självklart behöver ju inte den som har tio tusen tänka efter, om han ska ha råd att köpa två lok denna månad.... Allt blir inte payware för att en tar betalt säger du?????? Tror du verkligen att ingen annan vill ha betalt, när dom ser att andra kan sälja sina tåg!? Värsta scenariot är att det blir följa john, en börjar och sen följer resten med och till slut är "allt" payware. Det behöver ju inte bli så, men risken är stor. Och då är nog inte MSTS eller Trainz roligt längre, för nån. ![]() http://pirpen.cjb.net/ |
![]() |
![]() |
#38 | |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]() Citat:
![]() ![]() Dson: Jag gör 3d och sånt(inte lok men det är 3d!) och tar inte betalt. Tycker det är skitkul att kunna göra något som andra använder![8D] PS. TuffTuff gillar nog itne att tråden spårar ur(?) så jag har sagt mitt och gör inga fler OT inlägg här![V] Olaf Lindström, Olis Skapare av Björkeby rutten och ledare för OL-Design... |
|
![]() |
![]() |
#39 |
Member
|
![]()
Pierre borde kanske ta sig en titt på vad Märklin tar för sina modeller
![]() v98olli. Tar du emot requests? Jag skrev några i det här forumet(under denna tråd). Gör du dom gratis så är det förståss att föredra ![]() BM |
![]() |
![]() |
#40 |
Medlem
|
![]()
TuffTuff: Först måste jag säga att jag blir enormt impad av dej.
Till och med avundsjuk =) T21:an hör till en av mina favoriter tillsammans med V1 och D-loket OD. Så det är med glädje jag tittar i denna tråd =) Sen så.... Det är väl lite skillnad på att tjäna pengar och få hmmm "bidrag". Om jag vet att Tufftuff är sugen på en digitalkamera... och jag gillar hans lok... väldigt enkelt, vi byter.. jag "bidrar" till kameran och i utbyte så får jag använda hans lok! Och det är som Tufftuff säger...vill man tjäna pengar så ska man kanske då fundera på att ta den stora marknaden! För hur det än är så är sverige bara en liten fjutt!! /Mats Tinnerholm Borlänge ![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Hedersmedlem
|
![]()
tufftuff: Ska alla nu få lida för att du inte gillar mina åsikter????? Jag har bara sagt vad jag tycker om payware och jag vet att du sa att alla dina kommande tåg inte ska bli payware. Jag har ju inte sagt att du inte får ta betalt eller liknande, det är ju upp till dig!
Shareware är inte det att man får testa nått först och om man vill behålla det så betalar man? Så det är ju också payware iegentligen eller? Eller har jag missuppfattat det? Har allt sett dina modeller och dom är mycket snygga och helt klart mer värda än dom priserna du pratat om. Microsoft, är inte dom ett stort företag, som bara gör spel och program för att tjäna pengar? Det trodde jag iallafall?????? Jag trodde du och andra byggare gjorde detta för att ni tyckte det var skoj, ville ha modellerna och glädja andra!? Tänk på mig, Hawk, Mazz m.fl. ruttbyggare..... som lägger ner hur mycket jobb som helst på en rutt (det tar ju ett tag att bygga en rutt!), utan att få en krona för besväret. Även om vi skulle vilja ha det (vilket jag inte haft planer på!), så kan vi inte ta betalt, när vi använder andras objekt. Att du har en dålig årsinkomst, ja då har du inte sett min..... den är skitdålig! Jag är arbetslös och bor på helt fel ställe för att kunna få nått riktigt jobb. Har haft ett flertal tillfälliga och det är då jag fått passa på, att uppgradera datorn och köpt mig en digitalkamera. Utbildning har jag ingen heller, då min skolgång var i det närmaste obefintlig (p.g.a. av mobbning!). Men jag försöker skaffa mig en idag, genom att gå Komvux! Barman: Jag vet vad Märklin tar för sina modeller. Dom är svindyra, det är bl.a. därför jag sysslar med data-tåg och inte modelljärnvägar....... Är inte dom också ute efter att tjäna pengar? Och är ett stort företag? Lite "roligt" att vr98olli höll med om vad jag sa och hans åsikter har du inget emot. Istället så frågar du om han kan bygga åt dig, det är för mig att vara väldigt falsk...... ![]() http://pirpen.cjb.net/ |
![]() |
![]() |
#43 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2002
|
![]()
tufftuff, hvis du vil lave payware så gør det. Der er altid diskussioner om hvorvidt det er "rigtigt" når nu det hele har været gratis før. Men i den sidste ende, så er det dine modeller og DU alene bestemmer, hvordan de skal distribueres.
Tænk over det positive; du kan ende med at gøre din hobby til dit arbejde - uden at blive en mulitbig corporation. Hvad mere er så har du såvidt jeg kan læse ikke sagt noget om at du vil holde op med at lave gratis ting. Klø på..... Damn the polys! Full speed ahead!!! ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
STW-member
|
![]()
Snälla alla, kan vi inte lägga ner nu? Ibland får jag intrycket att detta forum är något slags VM i att leta fel hos varandra och på vad andra säger eller tycker. Just nu är det nog bara två personer som är intresserade av meningsutbytet i denna tråd. Kanske ni kan fortsätta ert meningsutbyte privat via den gudomliga uppfinningen email?
![]() ![]() Janne Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
![]() |
![]() |
#45 |
Medlem
|
![]()
Vad är det?
![]() Med vänliga hälsningar Pson ![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Ue nytt växlingslok från STW | emges | Trainz - Allmänt om Trainz | 37 | 2004-05-19 17:28 |
Nytt lok från MLM | micke321 | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 8 | 2004-02-06 08:44 |
Nytt från Svenska Wupper-expressen. | Pursche | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 4 | 2003-09-17 23:12 |
Nytt från TAC | LLJ | 3D-design - Trainz | 0 | 2003-08-20 09:38 |
Nytt ånglok direkt från smedjan | Hawk | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 5 | 2002-06-10 06:46 |