|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2004-05-28, 15:51 | #31 |
Nydligen medlem
|
Hur får man in Lantmäteriets kartor i Surveyor?
|
2004-05-28, 16:03 | #32 | |
Member
Reg.datum: Aug 2003
|
Citat:
|
|
2004-05-31, 01:18 | #33 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2002
|
Rojo 75!
Jag är bara lite nyfiken på hur det går med din M 25:a[8] I mitt tycke är det den mest klassiska av Göteborgsvagnar! Hoppas att du snart lägger ut lite bilder så att vi andra spårvägstokar kan följa hur bygget fortskrider och att vi har något att mysa till i försommarkällen! |
2004-09-27, 21:25 | #34 |
Månadens bild - Aug 2005
|
Trevliga bilder, fin bana, hur går det egentligen?
M.V.H Tobias år 2004! ------------------------ Kolla gärna på min fotosida, där jag har samlat lite tågbilder: http://medlem.spray.se/tobiasja8/ En tågsida på G med Itino. |
2004-09-27, 22:11 | #35 |
Medlem
|
Du får till det riktigt bra!
MVH Henke |
2004-11-20, 13:59 | #36 |
Member
|
Tänkte höra hur det går med banan, hoppas att den inte är nedlagd.
nice guy |
2004-11-20, 17:47 | #37 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
Citat:
Osbån |
|
2005-01-26, 16:10 | #38 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2002
|
Det har varit tyst om denna banan och bygget av M25 ett tag, är det nerlagt eller pågår arbetet i det tysta?
Snart är det vår! |
2005-02-02, 11:49 | #39 |
Nybörjare
|
Jag håller faktiskt oxå på med spårvägen i göteborg... Är en Göteborgare från början men bor i gävle numer men spårvägen finns ändå kvar i mitt hjärta! Jag har i stort sett gjort klart de östra delarna i göteborg men jag har mycket kvar... Lite tips (om du inte redan känner till dem) är att ladda hem modula Cit2004. Faktiskt ett riktigt bra tillägsprogramm yill trainz som är gjort just för att man ska kunna ha spårvagnsnät! Spelet innehåller 2 spårvagnar som är helt okej men framförallt så innehåller spelet en massa byggnader som inte tar så stor kapacitet i laddning. Det följer även med några rules som är användbara och som förenklar när man väl ska lägga linjer. Istället för att behöva fylla i varje station för sig ch vad tåget ska göra där så räcker det med att klicka på vilka stationer sträckan ska ha så kör den dom automatiskt... Riktigt bra program alltså!
Om jag dessutom får passa på att ställa några frågor så skulle jag vilja veta om det är nån som har gjort nån ommålning på någon gbgspårvagn! om det är så kanske man skulle kunna få ladda hem den! om det är nån som är intresserad av att byta landskap på spårvagnsnätet så är jag idel öra men då måste ni oxå tala om hur man gör för att skicka de filer som behövs (är inte så haj på det där )... Mvh Johan wikström |
2005-02-02, 11:51 | #40 | |
Nybörjare
|
[quote]quote:Tidigare skrev rojo75
Citat:
|
|
2005-04-16, 13:47 | #41 |
Member
Reg.datum: Aug 2003
|
Dessvärre har det inte byggts så mycket på Göteborgs-rutten den senaste tiden. Det är ett stort projekt för en person (det visste jag redan från början) så det blev till slut lite oinspirerande att fortsätta ensam. Lägg dessutom till att jag är en vanlig lat människa som inte har någon dunder-disciplin, så har ni resultatet.
Intresset övergick i början till ett återhämtat fotointresse, där jag försökte dokumentera hållplatser och miljöer med byggandet i åtanke. Men det gäller att prioritera. För tillfället har jag prioriterat mitt arbete och film- och musikstudier framför att bygga i datorn (eller fotografera för den delen, men det kommer nog tillbaka). Detta är inte på något sätt tänkt som ett försvar, eftersom jag inte åtagit mig något. Möjligtvis kan det vara lite "taskigt" att lägga ut bilder och starta trådar för att sedan inte slutföra projektet. Men det finns ju även en egoistisk anledning att göra det, ofta vill man bli "peppad" att fortsätta eller få konstruktiv kritik. Jag tittar då och då in på MSTS-delen av forumet och tittar på Tottes fortskridande i Norge, det är en fantastiskt disciplinerad människa som jag beundrar mycket. Givetvis finns det fler, jag bara nämnde honom som exempel. Om någon vill ha källfilerna till mitt ruttbygge eftersom intresse finns att återuppta och fortsätta bygga, delar jag gärna med mig av dessa. Jag kan nås på e-post rojo (snabel-a) nocrew (punkt) org. /Rolf |
2005-08-14, 17:14 | #42 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
hej
Har du planer på att fortsätta? Det vore väldigt kul att få en sån rutt
2005-08-16, 01:16 | #43 |
Månadens bild - Aug 2005
|
Försökte bygga en spårvägsrutt som liknar Göteborg, men det gick illa, hoppas ditt blir bättre om du fortsätter att bygga, tyvärr ser jag inga bilder, antar från serverbytet, lägg gärna upp nya
2005-09-02, 21:58 | #44 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
Passar på att visa upp en bild från Götet, är ifrån Rojo75 bana som jag bygger på, obs mycket kvar att göra
|
2005-09-03, 11:32 | #45 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
Hej ser bra ut!
Var är motorvägen nedladdad?
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Byggnader runt Göteborg C | Hengelo | 3D-design - Trainz | 27 | 2005-09-03 16:52 |
Spårvägen i Göteborg: signalering | rojo75 | Landskapsdesign - Trainz | 2 | 2004-02-23 16:16 |
Göteborg! | Angelsmind | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 1 | 2004-02-09 02:56 |
Göteborg och stockholm | Orbiter fan | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 25 | 2003-10-18 19:50 |
Någon som fotograferade sjösättningen av Göteborg? | Trigger | Off-topic | 5 | 2003-06-09 20:08 |